Confidenţialitate

Fostul șef al CFR SA, Constantin Axinia, audiat la DNA

Fostul director al CFR SA, Constantin Axinia a fost citat la DNA, în calitate de martor, după ce a fost schimbat din funcție.

El a refuzat să semneze un contract de modernizare a căii ferate, așa cum i-a cerut ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

”Sunt chemat în calitate de martor, e legat și de plecarea mea, am primit un telefon de la DNA săptămâna trecută în care am fost invitat aici în calitate de martor”, a spus Constantin Axinia, la intrarea în sediul DNA.

Fostul șef al CFR SA a precizat că săptămâna trecută, consiliul de administrație al companie a decis schimbarea sa din funcție. Acesta consideră că destituirea lui ar putea avea legătură cu refuzul său de a semna un contract de modernizare a căii ferate pe ruta Brașov-Sighișoara, așa cum i-a cerut ministrul Transporturilor.

Constantin Axinia a fost întrebat de jurnaliști de ce a refuzat să semneze acel contract.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

”Era riscant şi pentru mine, şi pentru companie. Este un precedent în compania noastră, în care s-a semnat după prima instanţă, după care, la recurs, s-a schimbat soluţia şi atunci compania a fost nevoită să rezilieze contractul respectiv și să fie acordat părții celeilalte. În cazul ăsta, pe motivarea pe care a dat-o instanța, nu s-a aşteptat sentinţa definitivă a Curții de Apel şi pentru care acum, zilele acestea  a venit când eram eu director, a venit și soluția definitivă a instanței, în care suntem obligați la plata a patru milioane şi ceva de lei, adică un milion de euro pe care trebuie să o recuperăm”.

Constantin Axinia a explicat pentru Mediafax că departamentul juridic al companiei i-a recomandat să nu semneze acel contract, deoarece era contestat în instanță și nu exista o hotărâre definitivă în acest caz.

Fostul director al CFR a explicat că legea îi permitea să semneze contractul, dar dacă instanța superioară anula prima decizie dată de tribunal, conducerea CRF era pasibilă de amendă cuprinsă între 1 și 3% din valoarea contractului, care se ridică la câteva sute de milioane de euro.