Confidenţialitate

Efectul pandemiei în învățământul românesc: Digitalizare, în două luni cât în doi ani | AUDIO

Pandemia a adus forțat digitalizarea în școala românească.

Elevii s-au adaptat rapid, mai greu a fost pentru unii profesori, mulți dintre ei reticienți inițial la ideea de schimbare.

În cele două luni lucrurile s-au schimbat mult, este de părere Dragoș Iliescu expert în testare şi colaborator OECD pentru testările PISA.

Sunt foarte puțini profesori până la acest moment care au interacționat cu tehnologia mai degrabă de nevoie decât de voie. Au concepție de sine pozitivă acum când vine vorba de utilizarea tehnologiei. Aceste două luni au grăbit ceea ce s-ar fi întâmplat în doi ani la noi în România”, spune Dragoș Iliescu.

Fondator și al unei platforme de testare on line pentru elevi, Dragoș Iliescu a explicat că interesul pentru asemenea tipuri de servicii a crescut. Apar, însă, alte probleme.

Oferta este restrânsă. Ai tehnologie brută dar nu ai tehnologie sofisticată pentru educație. Aproape orice profesor a utilizat Skype sau Zoom sau altă tehnologie de e-meeting pentru a preda. Dar dacă doar asta faci cu tehnologia probabil nu o folosești bine. Este ridicol să spui că tot ce poate face tehnologia în educație e să te ajută să transmiți mesajul, pe care tu l-ai fi transmis în clasă, față în față, prin intermediul ecranului”, adaugă Dragoș Iiescu.

Ce am învățat din această perioadă de digitalizare pe repede înainte în școală? Specialiștii în educație digitalizată spun că, de acum încolo, toate materiile trebuie să aibă o componentă digitală și trebuie să aibă aplicație practică. Altfel interesul elevilor care participă la orele online va scădea.

 

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Rubrica HI-Tech este realizată de Iulia Nagy