Confidenţialitate

Mari companii se folosesc de personaje de desene animate ca să îi convingă pe copii să își dorească dulciuri din comerț. Concluziile unui raport realizat de o asociație a lui Jamie Oliver | AUDIO

Cunoscute companii alimentare se folosesc de personaje din desene animate și de ambalaje atractive pentru a-i convinge pe copii să își dorească produsele nesănătoase pe care le produc. Sunt concluziile unui raport al experților în nutriție. Raportul a fost realizat la comanda Bite Back, asociație a bucătarului Jamie Oliver.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Bucătarul Jamie Oliver îi acuză pe marii producători de alimente că folosesc intenționat ambalaje atractive ca să le vândă copiilor mai multă mâncare nesănătoasă.

Experți în alimentație de la universitatea Queen Mary din Londra au analizat peste 260 de dulciuri vândute în Marea Britanie fabricate de 10 mari companii. Au constatat că 78% dintre produse au un conținut mare de grăsimi sau de zahăr. Aproape 70% dintre dulciurile care aveau un personaj animat pe pachet au fost considerate nesănătoase, iar 80% dintre produsele analizate foloseau culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor – se arată în raportul citat de The Guardian.

Asociația Bite Back a bucătarului Jamie Oliver va prezenta concluziile raportului care face parte dintr-o anchetă mai amplă privind alimentele ultraprocesate, dieta și obezitatea în Camera Lorzilor.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: STUDIU: Cum vor petrece românii Paștele. Peste 50% dintre respondenți spun că vor merge la slujba de Înviere din acest an | AUDIO