Confidenţialitate

CNAIR: Transfăgărăşanul ar putea fi închis după ce o stâncă de 1.000 de tone s-a prăbuşit

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat miercuri că Trănsfăgărăşanul ar putea fi închis după ce o stâncă de aproximativ 1.000 de tone s-a prăbuşit la kilometrul 126.

Stânca s-a oprit la marginea şoselei şi nu a afectat şoseaua, potrivit CNAIR.

”La partea superioară a acestui bloc de stâncă se află încă două stânci de dimensiuni relativ mai reduse, care prin desprindere ar putea afecta partea carosabilă a drumului şi implicit siguranţa participanţilor la trafic”, se arată în comunicat.

Reprezentanţii CNAIR au anunţat că au iniţiat măsuri în vederea asigurării circulaţiei în condiţii de siguranţă şi au introdus semnalizarea provizorie de restricţionare şi monitorizare a zonei.

”Precizăm că în eventualitatea creşterii gradului de risc, CNAIR va propune închiderea circulaţiei rutiere, prioritară fiind protejarea vieţii şi integrităţii corporale a celor care tranzitează zona în aceste zile”, se arată în comunicat.

CNAIR a anunţat recent că se redeschide traficul pe Transfăgărăşan între Bâlea Cascadă (judeţul Sibiu) şi Piscu Negru (judeţul Argeş), cu aproape două săptămâni mai repede decât în alţi ani.

DN 7C – Transfăgărăşan face legătura între judeţele Sibiu şi Argeş şi este închis, anual, între 1 noiembrie şi 1 iulie, pe sectorul de drum cuprins între kilometrul 104 (Piscu Negru, judeţul Argeş) şi kilometrul 131 (Bâlea Cascadă, judeţul Sibiu), pe celelalte porţiuni circulaţia fiind permisă tot timpul anului.

Transfăgărăşanul a fost construit în urmă cu peste 40 de ani, ca să treacă peste zona de creastă a Masivului Făgăraş, cel mai înalt lanţ muntos din România. Şoseaua are 92 de kilometri lungime, pe traseu fiind construite zeci de poduri şi viaducte, dar şi cel mai lung tunel din România, la Bâlea Lac, de 887 de metri.