Cazul clientului care a fost refuzat la Odorheiu Secuiesc pentru că nu vorbea maghiara, în vizorul CNCD

Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării anunţă într-un comunicat că s-a autosesizat, vineri, în urma relatărilor despre un incident petrecut într-un supermarket din Odorheiul Secuiesc.

Săptămâna viitoare îi va audia atât pe vânzătoarea de la supermarketul harghitean, cât și pe cel care a realizat filmarea – a spus la Europa Fm, președintele Consiliului Ferencs Csaba Asztalos.

Am citat părțile implicate, în primul rând, societatea Kaufland, am cerut datele angajatei, dar am luat legătura și cu blogerul care a postat filmul, pentru că avem indicii că acesta ar fi fost montat. Deci, pe internet nu a apărut întregul film.

 Ferencs Csaba Asztalos a precizat ce sancțiuni riscă vinovații în acest caz: Dacă vom constata că e vorba de fapte de discriminare, avem posibilitatea să sancționăm cu amendă contravențională. Minim 1.000 lei, maixim 30.000 lei. Aici discutăm de o dublă răspundere, a angajatei și a angajatorului. Eu sper să nu fie altceva … un montaj, o provocare … pentru că ar fi grav. Dacă e vorba de o situația montată, o manipulare publică, chiar ne rezervăm dreptul de a face plângere penală, pentru că nu putem să acceptăm incitările la ură nici de o parte, nici de alta.

În mediul online, a apărut o înregistrare din care reiese că un bărbat care dorea să cumpere mici de la un supermarket din oraşul harghitean nu a fost servit de vânzătoare pentru că ar fi fost român şi nu vorbea limba maghiară. La un moment dat, tânăra pare că îl înjură pe client.

Tot în respectivul clip video, tatăl angajatei îl sfătuieşte pe acesta să înveţe limba maghiară.

Filmulețul a apărut pe internet de Ziua Limbii Române.

La rândul lor, inspectorii pentru Protecţia Consumatorului s-au autosesizat şi au declanşat controale în judeţele Harghita, Covasna şi Mureş.





Ascultă online Europa FM / Descarcă gratuit aplicaţia Europa FM pentru Android sau aplicaţia Europa FM pentru iOS