Care este stadiul lucrărilor la „Podul de Flori” de la Ungheni, care leagă România de Republica Moldova prin Autostrada A8 | AUDIO
Sursa foto: Facebook / Irinel Ionel Scrioșteanu
„Podul de Flori” de la Ungheni, tot mai aproape de finalizare: construcția la primul pod la nivel de autostradă între România și Republica Moldova a depășit 25% pe partea cu țara noastră. Podul va lega România de Republica Moldova prin Autostrada A8 – denumită și „autostrada unirii” -, iar autoritățile moldovene lucrează la extinderea autostrăzii până în Chișinău. Proiectul este finanțat prin fonduri europene cu 30 de milioane de euro.
Datele prezentate de Ministerul Infranstructurii din Republica Moldova și Ministerul Transporturilor din România arată că podul este finalizat în proporție de 20% pe malul moldovean.
Premierul din Republica Moldova, Alexandru Munteanu, a declarat că podul va integra țara în rețeaua europeană de transport, potrivit postului Moldova1
„Are și o valoare simbolică pentru noi toți cei de aici, din Republica Moldova, dar și din România. Și va uni ambele maluri ale Prutului. E o construcție majoră în ultimii ani 30 de ani. S-a făcut un pod care unește România și Republica Moldova”, a declarat premierul Alexandru Munteanu.
Ministrul Infrastructurii din Republica Moldova, Vladimir Bolea, spune că partea moldovenească a încheiat lucrările la structurile de sprijin de la capătul podului
„Atunci când finalizăm aici acest pod va fi construit pe teritoriul Republicii Moldova primul tronson de autostradă”, a spus ministrul Infrastructurii din Republica Moldova, Vladimir Bolea.
Pe malul românesc lucrările au depășit 25%: plăcile de beton sunt finalizate, iar armare și cofrarea elevațiilor au fost încheiate, a spus secretarul de stat Irinel Scrioșteanu.
„Podul de Flori” de la Ungheni va avea o lungime de 261 de metri și va fi alcătuit din două poduri paralele, având fiecare câte două benzi pe sens și trotuare.
Republica Moldova lucrează la studiul de fezabilitate pentru extinderea autostrăzii până la Chișinău.






