Căpşunile: surse naturale de antioxidanţi

Este sezonul căpşunilor. E bine de ştiut că au foarte mulţi antioxidanţi care ne fac bine.

La fel şi murele, afinele şi zmeura – căpşunile au proprietăţi anticancerigene, anti-neurodegenerative şi anti-inflamatorii.

Antioxidanţii şi nutrienţii cu rol antiinflamator al căpşunilor au rolul de a proteja inima, împiedicând distrugerea vaselor de sânge din organism.

Căpşunile au cel mai ridicat nivel de vitamina C.

După zmeură şi struguri, aceste fructe sunt cunoscute că fiind una din cele mai bune surse de mangan – un mineral antioxidant importantcare poate determina regenerarea celulelor.

Cercetătorii au studiat efectul pe oameni care au mâncat zilnic până la 3 ceşti de căpşuni pe zi.

S-a constatat o scădere a nivelului de grăsimi, inclusiv a colesterolului şi diminuarea activităţii unei enzime a cărei hiperactivitate creşte riscul de hipertensiune arterială.

Mai multe sudii arată că dacă mâncăm regulat căpşuni scade riscul de apariţie a diabetului zaharat de tip 2.

Dacă punem însă zahăr pe căpşuni, ne sunt necesare 150 de grame de capsuri pentru ca nivelul de zahăr din sânge să scadă.

Beneficiile anticancer au fost demonstrate cel mai bine în cazul cancerului de sân, colon, cervical şi esofagian.