Confidenţialitate

California: Companiile de social media vor trebui să prezinte politicile de confidențialitate într-un limbaj pe înțelesul copiilor

În premieră în Statele Unite, California a adoptat o lege care obligă producătorii de aplicații de social media să țină cont de sănătatea fizică și mentală a copiilor atunci când își proiectează produsele. Noile reglementări au stârnit nemulțumirea celor vizați adică a platformelor precum Facebook, Instagram sau TikTok.

Conform legii, companiile de social-media ar trebui să analizeze produsele pe care le-ar putea accesa copiii pentru a evalua și a reduce potențialele efecte nocive, scrie Wall Street Journal.

Noile reglementări impun companiilor să prezinte politicile de confidențialitate într-un limbaj pe care copiii îl pot înțelege. Adunarea de date despre profilul utilizatorului minor precum și folosirea de instrumente care încurajează copiii să împărtășească informații personale sunt interzise.
Dacă încalcă regulile, companiile ar putea fi amendate cu mii de dolari pentru fiecare copil afectat.

Reprezentanții unor companii, printre care Meta, care deține Facebook, sau Twitter au făcut un lobby agresiv împotriva acestor măsuri care, dacă sunt aprobate de guvernatorul statului California, ar urma să intre în vigoare în iulie 2024.

Anul trecut, în urma unui reportaj al Wall Street Journal, s-a aflat despre un studiu intern al facebook potrivit căruia compania știa că algoritmii săi dăunează sănătății mintale a adolescentelor.

Citește și: O asociație strânge computere de la persoane fizice și firme, le recondiționează și le donează copiilor bolnavi. Următorii beneficiari, de la Marie Curie

Foto: Shutterstock