Confidenţialitate


Asociaţia Pro Infrastructură: Sunt probleme cu documentația pentru secțiunea a doua a autostrăzii Sibiu-Piteşti | AUDIO


Asociaţia Pro Infrastructură: Sunt probleme cu documentația pentru secțiunea a doua a autostrăzii Sibiu-Piteşti | AUDIO

Asociaţia Pro Infrastructură este extrem de rezervată privind termenele din contractul pentru secțiunea a doua a autostrăzii Sibiu-Piteşti. Contractul de aproape 1 miliard de euro a fost semnat luni de Compania de Drumuri (CNAIR).

Ar urma să fie cel mai scump proiect de infrastructură rutieră din istoria țării, peste 30 de km prin munți, pe Valea Oltului între Boiţa şi Cornetu. Constructor a fost desemnat o firmă din Turcia.

Directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, spune la Europa FM că sunt probleme cu documentația tehnică. Aceasta este veche și incompletă:

„Documentația tehnică pe care s-a lansat licitiația este teribil de, cum să fiu diplomat, alacunară, nu prea are, nu doar că nu sunt suficiente foraje făcute, mai ales în zonele de viaducte înalte și fazonare de tunel, acolo unde trebuie să forezi la 50-100-120 de metri. Costurile astea sunt fantastice, numai costurile de acces în zonele respective sunt de ordinul milioanelor de euro.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Proiectul prevede 50 de poduri şi viaducte și 7 tuneluri. Ionuț Ciurea explică în emisiunea Deșteptarea, la Europa FM, de ce e pesimist în privința termenlor din contract:

„În 18 luni de proiectare și vreo 4 și ceva ani, cum zice contractul de execuție, nu va fi cu adevărat în teren cu forezele, pentru a ne da și noi seama ce trebuie să facem acolo și după aceea o să tragă constructorul linie și o să adune și o să vedem dacă într-adevăr avem noroc, că la noroc stăm, și solul ăla totuși ține suficient de bine. O să vedem dacă se pot adiționa suficienți bani astfel încât să și facem autostrada cu constructorul ăsta sau dacă, așa cum s-a întâmplat pe nenumărate contracte, se va intra în teren până la un punct și de la punctul respectiv mai departe se va rezilia și se va relicita restul lucrărilor.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Reamintim, ministrul Transporturilor a anunțat că intră în linie dreaptă proiectarea și construirea primei secţiuni din tronsonul autostrăzii care va traversa Carpaţii. Compania de Drumuri a semnat, cu turcii de la compania MAPA și Cengiz, contractul de un miliard de euro pentru tronsonul 2 al autostrăzii Sibiu-Piteşti. Lucrarea, de 31 de km,  ar trebui finalizată în 5 ani.

Aici ar trebui făcute 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m și 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret.

 


Ultimele stiri
În Prahova, instalaţiile sunt umplute cu apă, de vineri, la ora 23.00. Prin mesaje RoAlert populația e sfătuită…

Directorii de școli și inspectorii școlari vor fi schimbați anul viitor, iar concursurile ar urma să aibă loc…

Mai multe cluburi din SuperLiga României îi cer lui Nicușor Dan să nu promulge legea care stabilește că…

Un susținător al lui Călin Georgescu, obligat de instanță să achite 50.000 de lei daune morale unui bărbat…

Legea Nordis, promulgată de președintele Nicușor Dan: „Sumele plătite de cumpărători nu pot fi folosite în alte scopuri…

Percheziții ale Parchetului European la Primăria Târgu Jiu. Cercetările au legătură cu unele achiziții făcute în școli cu…

Premierul Bolojan: „Foarte posibil, din această seară alimentarea cu apă menajeră va fi reluată în Prahova. Despre responsabili: „Dacă…

ÎCCJ explică de ce a atacat a doua oară la CCR legea privind pensiile magistraților. Purtătorul de cuvânt…

5 idei de pijamale perfecte pentru o seară de film acasă (P)

Grupul parlamentar „Pace – Întâi România” a depus o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Bolojan. Ninel Peia l-a…