Confidenţialitate


Asociaţia Pro Infrastructură: Sunt probleme cu documentația pentru secțiunea a doua a autostrăzii Sibiu-Piteşti | AUDIO


Asociaţia Pro Infrastructură: Sunt probleme cu documentația pentru secțiunea a doua a autostrăzii Sibiu-Piteşti | AUDIO

Asociaţia Pro Infrastructură este extrem de rezervată privind termenele din contractul pentru secțiunea a doua a autostrăzii Sibiu-Piteşti. Contractul de aproape 1 miliard de euro a fost semnat luni de Compania de Drumuri (CNAIR).

Ar urma să fie cel mai scump proiect de infrastructură rutieră din istoria țării, peste 30 de km prin munți, pe Valea Oltului între Boiţa şi Cornetu. Constructor a fost desemnat o firmă din Turcia.

Directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, spune la Europa FM că sunt probleme cu documentația tehnică. Aceasta este veche și incompletă:

„Documentația tehnică pe care s-a lansat licitiația este teribil de, cum să fiu diplomat, alacunară, nu prea are, nu doar că nu sunt suficiente foraje făcute, mai ales în zonele de viaducte înalte și fazonare de tunel, acolo unde trebuie să forezi la 50-100-120 de metri. Costurile astea sunt fantastice, numai costurile de acces în zonele respective sunt de ordinul milioanelor de euro.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Proiectul prevede 50 de poduri şi viaducte și 7 tuneluri. Ionuț Ciurea explică în emisiunea Deșteptarea, la Europa FM, de ce e pesimist în privința termenlor din contract:

„În 18 luni de proiectare și vreo 4 și ceva ani, cum zice contractul de execuție, nu va fi cu adevărat în teren cu forezele, pentru a ne da și noi seama ce trebuie să facem acolo și după aceea o să tragă constructorul linie și o să adune și o să vedem dacă într-adevăr avem noroc, că la noroc stăm, și solul ăla totuși ține suficient de bine. O să vedem dacă se pot adiționa suficienți bani astfel încât să și facem autostrada cu constructorul ăsta sau dacă, așa cum s-a întâmplat pe nenumărate contracte, se va intra în teren până la un punct și de la punctul respectiv mai departe se va rezilia și se va relicita restul lucrărilor.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Reamintim, ministrul Transporturilor a anunțat că intră în linie dreaptă proiectarea și construirea primei secţiuni din tronsonul autostrăzii care va traversa Carpaţii. Compania de Drumuri a semnat, cu turcii de la compania MAPA și Cengiz, contractul de un miliard de euro pentru tronsonul 2 al autostrăzii Sibiu-Piteşti. Lucrarea, de 31 de km,  ar trebui finalizată în 5 ani.

Aici ar trebui făcute 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m și 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret.

 


Ultimele stiri
Dominic Fritz: „Diana Buzoianu nu pleacă nicăieri”/ „Are toată susținerea noastră și a premierului să continue reformele pe…

Moţiunea simplă împotriva ministrului Mediului, Diana Buzoianu, a fost adoptată de Senat

Buzoianu: „Aceasta nu este o moțiune simplă, este o moțiune bambilici, care a fost cerută de PSD”/ „Nu…

CSM anunță consultări cu judecătorii după dezvăluirile documentarului Recorder | AUDIO

Spitalul Clinic de Copii „Sf. Maria” din Iași ar putea relua internările săptămâna viitoare. Managerul interimar: „Mâine îi…

Avocatul Nicoleta Popescu, despre decizia CEDO în cazul fostului judecător Cristi Danileț: „Curtea a oferit astăzi un instrument…

Academia Europa FM. Ce vor învăța elevii de liceu la limba română? Invitat este scriitorul Radu Vancu

Peste 14% dintre tinerii din UE au abandonat educația sau formarea profesională cel puțin o dată în timpul…

Concluziile anchetei interne la clinica din Capitală unde a murit o fetiță de doi ani: Cabinetul funcționa fără…

Brașov: Au fost puse în funcțiune tunurile cu zăpadă artificială în Masivul Postăvarul | VIDEO