Confidenţialitate

ARAD: Coadă de camioane la Vama Nădlac

Circulaţia pe autostrada Nădlac-Arad se desfăşoară cu dificultate, luni dupăamiază, în zona punctul de trecere a frontierei, din cauza unei coloane de camioane de circa 5 kilometri, care aşteaptă să treacă frontiera în Ungaria.

S-a ajuns aici după ce traficul greu prin această ţară este blocat până luni la ora 23.

Coaloana de TIR-uri, care se întinde pe circa 5 kilometri, este în creştere, camioanele fiind parcate chiar pe banda de urgenţă a autostrăzii, în apropierea punctului de trecere a frontierei de pe autostrada Nădlac-Arad.

Coloana s-a format cu aproape 11 ore înaintea reluării circulaţiei camioanelor prin Ungaria. Traficul de călători şi autoturisme prin frontieră se desfăşoară în condiţii normale şi nu este afectat de restricţii.

Echipaje ale Poliţiei Autostrăzii Vest patrulează prin zonă pentru a evita blocarea benzilor de pe autostradă sau producerea unor accidente ori incidente. Poliţiştii le recomandă şoferilor de TIR-uri să se aşeze la capătul coloanei şi să nu în încerce să forţeze coloana.

Şoferilor de maşinini mici sau autocare li se recomandă să circule cu viteză mică pentru a evita producerea unor accidente, în condiţiile în care şoferii de TIR coboară din cabinele camioanelor. Şoferii se plâng că din cauza orele petrecute la frontieră vor întârzia cu marfurile, aşa că s-au pus la rând pentru a-şi continua cursele cât mai repede.

Autorităţile se aşteaptă ca în următoarele ore coloana de camioane să crească şi mai mult, fiind cazuri când a ajuns şi la 17 km. Poliţia de Frontieră a luat măsuri speciale pentru a face faţă situaţiei, fiind aduşi mai mulţi agenţi la lucru.

Din aceste motive, poliţiştii de frontieră recomandă să se folosească şi alte puncte de trecere a graniţei. Pentru a veni în sprijinul participanţilor la trafic, Poliţia de Frontieră Română a dezvoltat o aplicaţie on-line, disponibilă pe pagina de internet politiadefrontiera.ro, care prezintă o medie a timpilor de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei.