Confidenţialitate

Apeluri codate la 112: „Când apelantul îți spune «vreau să comand o pizza», inițial ai crede că este un apel non-urgent” / „Colegii noștri chiar se pregătesc alături de fel de fel de organizații”

Apeluri codate la numărul de urgență 112  – sunt adesea folosite și în România. Dispecerii știu să facă diferența între un astfel de mesaj codat transmis de o persoană aflată într-o situație de criză și o alarmă falsă – a spus în emisiunea „Deșteptarea” de la Europa FM, Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al STS, Serviciul de Telecomunicații Special.

Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al STS: „Colegii noștri se pregătesc inclusiv cu oameni specializați inclusiv în analiză psihologică”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Când apelantul îți spune «vreau să comand o pizza», inițial ai crede că este un apel non-urgent. Dar colegii noștri sunt pregătiți să-i adreseze niște întrebări suplimentare. Nu trebuie să-mi spui multe detalii. Răspunde-mi cu da sau nu. «Ai o urgență? E cineva? Te amenință? Spune doar da. Spune doar nu. Dacă așa, spune-mi doar adresa.» Și sunt astfel de proceduri speciale pentru cazuri speciale. Colegii noștri chiar se pregătesc alături de fel de fel de organizații și oameni specializați inclusiv în analiză psihologică, ca să-și îmbunătățească posibilitatea de a identifica o urgență și de a relaționa cu toate tipurile de persoane”, a declarat Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicații Special (STS), în emisiunea „Deșteptarea” de la Europa FM.

Anul trecut, la numărul de urgență 112, s-au înregistrat peste 10,4 milioane de apeluri. Aproape jumătate dintre acestea au fost non-urgențe și deseori sunt și apeluri amuzante, mai spune Cătălin Chirca.

Cătălin Chirca: „Nu trebuie să abuzăm de numărul de urgență”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Am avut și astfel de situații în care au fost cei mici foarte simpatici și au spus că au nevoie de ajutor pentru a-și face tema la mate. Am avut persoane care au spus că sunt supereroi. Până la urma urmei, unele dintre ele sunt inofensive, dar nu trebuie să abuzăm de numărul de urgență”, a precizat Cătălin Chirca.

Duminică, se împlinesc 20 de ani de când a fost înființat serviciul de urgență 112.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: SONDAJ: Peste 15% din angajatorii din România susțin că vor majora salariile în 2024 | AUDIO