Confidenţialitate

Angajații din industrii creative și din media, cei mai fericiți la locul de muncă

Angajații români cu cel mai mare scor de fericire la locul de muncă sunt cei care lucrează în industriile creative și media, dar și în domeniul bancar. Cei mai puțin fericiți sunt cei care lucrează în domenii precum ingineria și industriile de fabricare, dar și în IT, informează Mediafax, citând o analiză Mindspace.

Fericirea la locul de muncă s-a dovedit a fi direct corelată cu creșterea productivității și a creativității.

Atunci când angajații nu sunt fericiți, acest lucru le afectează nu doar viața cotidiană, ci are un efect negativ și asupra business-urilor în care își desfășoară activitatea. Astfel, fericirea lor ar trebui să se găsească în topul priorităților oricărui business de succes. Pentru o analiză amănunțită a acestui subiect, Mindspace, furnizor de spații de coworking de tip boutique, a derulat un studiu în aprilie 2019, care a implicat 5.000 de angajați din 7 țări, pentru a afla cum se raportează aceștia la muncă.

30% dintre angajații care desfășoară o muncă de birou declară că sunt foarte fericiți, iar 54% dintre aceștia spun că sunt fericiți în majoritatea timpului.

Analiza celor 7 țări incluse în studiu arată că angajații din Statele Unite sunt cei mai încântați să meargă la muncă, 54% dintre ei declarând că sunt foarte fericiți și 39% că sunt fericiți în majoritatea timpului. În ceea ce îi privește pe angajații români, 21% dintre ei au declarat că sunt foarte fericiți, iar 61% că sunt fericiți în majoritatea timpului petrecut la birou.

Cel mai puțin încântați de mersul la birou sunt angajații din UK, aproape un sfert dintre ei declarând că nu sunt foarte fericiți sau deloc fericiți.

Pentru a aduce un impact pozitiv asupra nivelul de fericire și engagement al angajaților, companiile trebuie în primul rând să îi asculte, să afle cum se raportează la locul lor de muncă.

Cu toate acestea, 21% dintre companii nu realizează nici un tip de evaluare a engagementului. Din acest punct de vedere, diferențele geografice sunt mari – în Statele Unite, doar 18% dintre business-uri nu evaluează engagementul, în timp ce în Israel 31% nu desfășoară deloc astfel de evaluări.

În România, 15% dintre companii nu realizează evaluări de acest tip și omit astfel primul și cel mai important pas în îmbunătățirea nivelul de fericire și implicare al angajaților și, totodată, în îmbunătățirea performanței businessului lor – discuții directe cu angajații despre cum se simt la birou.