Confidenţialitate

Portul Midia, în pragul unui dezastru ecologic după naufragiul vasului încărcat cu oi

Accidentul naval din portul Midia, în urma căruia o navă cu peste 14.000 de oi s-a răsturnat în apropierea șenalului navigabil, este considerat un eveniment grav în premieră pe plan mondial.

Autoritățile din Constanța depun eforturi uriașe pentru prevenirea unui dezastru ecologic și a blocării portului.

De aproape 6 zile, în portul Midia, scafandrii ISU Dobrogea și voluntarii de la protecția animalelor muncesc non-stop, pentru salvarea animalelor din nava răsturnată.

Doar 254 de oi au fost scoase în viață. Coordonatorul operațiunilor de intervenție, șeful ISU Dobrogea colonelul Daniel Popa a spus în ședința Comandamentului Județean pentru Situații de Urgență că șansele de a mai exista animale vii sunt aproape de zero.

Col. Daniel Popa:”Pe timp ce trece, mirosul provenit de la cadavrele descompuse este tot mai puternic. Avem aparate de protecție, dar spațiile sunt foarte ostile”.

Cu cât se întârzie lucrările de dezeșuare a navei, pericolul crește, spune și secretarul de stat Raed Arafat: “Apele Române ne avertizează de un risc ecologic real, mai ales din cauza descompunerii cadavrelor animalelor care déjà se află în apă, în afara navei”.

După colectarea oilor moarte, leșuriler vor fi duse la țărm și transportate pentru incinerare. Urmează, apoi, operațiunile de ranfluare și dezeșuare a navei.

Raed Arafat: “Dacă nu se face corect, există riscul să blocheze complet, nava respectivă, canalul navigabil și să blocheze portul complet. Ar fi o problemă majoră din punct de vedere economic”.

Dacă proprietarul navei va respinge planul de acțiunile al autorităților navale române, lucrările vor fi preluate de către Administrația Portului Constanța, care va recupera, apoi, în instanță, cheluielile.