Confidenţialitate

A început Black Friday 2017

Black Friday 2017, ziua din an în care se presupune că sunt adunate cele mai mari reduceri, este în România cu o săptămână înaintea SUA. Chiar și așa, unele magazine online au furat startul și au dat drumul ofertelor cu câteva zile înainte sau de joi seara.

Unii operatori telecom au oferit clienților vouchere suplimentare de reducere pe care să le poată folosi de Black Friday 2017, adică vineri, 17 noiembrie. Alții au anunțat din timp că de Black Friday își pun la bătaie toate modelele de telefoane la doar 1 leu, singura condiție fiind abonarea pe o perioadă de timp determinată de valoarea de piață a terminalelor.

Ca în fiecare an, Black Friday este o bună ocazie pentru comercianți să-și golească stocurile și să stabilească recorduri de vânzări. Înainte de Black Friday 2017PayU România, liderul pieței de plăți online, estimează o creștere cu 55% a volumelor  față de anul trecut.

Se estimează că pe data de 17 noiembrie valoarea totală a tranzacțiilor online va ajunge la peste 175 milioane lei.

Black Friday crește în fiecare an. Nu este doar cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, ci și momentul care definește cum va merge business-ul magazinelor online în anul ce urmează.

Statisticile noastre arată că vârful vânzărilor de Black Friday este direct proporțional cu direcția de creștere a vânzărilor comercianților pentru anul următor” , declară Marius Costin, Country Manager PayU România.

Consiliul Concurenței, cu ochii pe magazine de Black Friday

Reducerile de Black Friday vor fi monitorizate atent de Consiliul Concurenței pentru ca persoanele care cumpără produse să nu fie înșelate.

În anii trecuți, au fost situații în care așa-zisele „oferte” de la raft nu erau reale. Unele magazine online au ajustat prețul în săptămânile premergătoare Black Friday, astfel încât să poată afișa reduceri cât mai mari, practică semnală autorităților în mai multe sesizări ale clienților.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Cum cumpără românii de Black Friday

30% din totalul comenzilor de Black Friday vor fi achitate online, estimează PayU. Dintre metodele de plată preferate, plata cu cardurile de rate câștigă din ce în ce mai mult teren.

,,Dacă anul trecut plățile prin carduri cu rate au reprezentat o treime din totalul plăților online efectuate în sistemul PayU România, ne așteptăm ca anul acesta acest procent să crească cu peste 40%, ajungând la aproximativ 50 milioane de lei” adaugă Marius Costin.

 Ce se cumpără de Black Friday

Aproximativ 60% din totalul produselor achiziționate de Black Friday sunt din categoria IT&C, arată datele procesatorului de plăți.

Un interes din ce în ce mai crescut se remarcă pentru produsele din categoria eTail, precum home&deco, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri.

Alte țări cumpără din România

Black Friday 2017 este un eveniment de interes și pentru alte țări. Anul trecut, în platforma PayU au fost înregistrate tranzacții din 87 de țări. ,,Și anul acesta ne așteptăm ca magazinele online să vândă în afara granițelor țării și să înregistrăm tranzacții din țări precum Lituania, Finlanda, Slovenia sau Rusia. În aceste cazuri este obligatoriu să oferi cumpărătorilor un portofoliu variat de metode de plată, care să le permită să plătească cu ce au în buzunar.

Este un bun moment pentru magazinele online să experimenteze comerțul transfrontalier și să vadă că este la fel de ușor să faci comerț online de la est la vest, pe cât este de la vest la est.” adaugă Marius Costin.

Pregătiri de Black Friday 2017

”Magazinele online trebuie să aibă un plan bine pus la punct din punct de vedere tehnic, care să le asigure în primul rând susținerea unui volum mare de clienți într-o singură zi. Anul trecut, în platforma PayU a fost înregistrat un maximum de 500 de tranzacții de minut, peste dublul valorii înregistrate în 2015.

Investițiile constante în platforma noastră ne permit să procesăm peste 3.000 de tranzacții pe minut.” susține Alin Breabăn, Software Development Manager Technology Center PayU Group.

De unde vine Black Friday

Black Friday marchează, de mai bine de opt decenii, începutul sezonului de cumpărături din preajma Crăciunului în SUA. Sărbătoarea cumpărăturilor se desfăşoară în ultima zi de vineri a lunii noiembrie, imediat după Ziua Recunoştinţei.

Şi în acest an, marii retaileri americani se întrec în reduceri de Black Friday, pentru multe dintre ele cumpărătorii formând cozi chiar cu o zi înainte în fața magazinelor.

Din 2011, când eMag a organizat pentru prima dată Black Friday în România, fenomenul a avut creşteri considerabile în fiecare an.

Un studiu realizat de Kantar Millward Brown, după ediţia de anul trecut a Black Friday, a arătat că 94,3% din populaţia cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani auzise de eveniment.

Acelaşi studiu a confirmat preferinţa tot mai ridicată a românilor pentru cumpărăturile online. De Black Friday, 47,5% din cei care au achiziţionat ceva au comandat online, în timp ce pentru offline au optat 41,5%, iar 11% au îmbinat ambele modalităţi.

Europafm.ro nu folosește linkuri de afiliere de Black Friday iar scopul articolelor despre Black Friday 2017 este strict unul de informare, să vă ajute să vă ghidați printre ofertele Black Friday  existente pe piață în ziua sau zilele în care se presupune că s-ar concentra cele mai mari reduceri de pe parcursul anului.