99,8% dintre profesori se consideră buni sau foarte buni, dar jumătate pică definitivatul

Un raport OCDE arată că 99,8% dintre profesorii de la noi se evaluează ca fiind buni sau foarte buni, asta deşi în Europa, România e pe locul întâi la analfabetismul funcţional.

În mod paradoxal, în ţările cu cele mai performante sisteme de educaţie din lume, profesorii nu sunt la fel de siguri pe sine.

În Finlanda doar şapte din zece se consideră bine pregătiţi, iar în Japonia procentele sunt, la fel, printre cele mai mici. Şi totuşi cele două ţări se află în top cinci în clasamentul PISA.

La aceste teste un sfert dintre elevii români au picat în categoria analfabetismului funcțional.

Mai exact, ei nu înţeleg ce citesc, nu pot rezolva probleme şi nu pot trage concluzii pe baza unor date.

Este rezultatul unui sistem în care profesorii slabi îşi găsesc oricum locul la catedră, iar cei buni, dacă nu părăsesc sistemul, nu au de câştigat decât stimă şi respect.

51% dintre profesori nu au promovat examenul de definitivare în 2015 iar 73% l-au picat pe cel de titularizare.

 

sursa: digi24.ro