Confidenţialitate


Yolanda Crețescu, psiholog clinician: „Nu scoaterea tehnologiei din viața copiilor o să-i țină departe de boala psihică, ci dezechilibrele, extremele: deloc, niciodată sau întotdeauna” | VIDEO


Yolanda Crețescu, psiholog clinician: „Nu scoaterea tehnologiei din viața copiilor o să-i țină departe de boala psihică, ci dezechilibrele, extremele: deloc, niciodată sau întotdeauna” | VIDEO

33% dintre adolescenții din România suferă de o formă sau alta a depresiei. Yolanda Crețescu, psiholog clinician și fondatoarea Asociației Happy Minds, a fost invitata lui Marcel Bartic în emisiunea „Academia Europa FM”. „Nu scoaterea tehnologiei din viața copiilor o să-i țină departe de boala psihică, ci dezechilibrele, extremele: deloc, niciodată sau întotdeauna”, subliniază Yolanda Crețescu la Europa FM. Mai mult, aceasta spune că „Noi nu avem politici care să poată să evalueze la nivel național și pe categorii de vârstă care este nivelul sănătății emoționale”. Yolanda Crețescu atrage atenția că „Nu este o vânătoare de vrăjitoare. Nu există o culpă. Este pur și simplu o consecință a întregului sistem în care noi ne dezvoltăm azi”.

Yolanda Crețescu: „Noi nu avem politici care să poată să evalueze la nivel național și pe categorii de vârstă care este nivelul sănătății emoționale”

Marcel Bartic: Care este amploarea acestui fenomen în rândul copiilor, tinerilor?

Yolanda Crețescu: „Cu mult mai mare decât ne spun statisticile. Nu pentru că statisticile mint, ci pentru că noi nu ne evaluăm. Suntem o țară cu scorurile cele mai mici în raportări vizavi de depresie și anxietate, dar este o statistică falsă. Noi nu avem politici care să poată să evalueze la nivel național și pe categorii de vârstă care este nivelul sănătății emoționale – atât la copii, adolescenți, tineri, adulți sau vârstnici.

De aceea, cred că pandemia – într-un fel – a făcut bine, pentru că a apropiat ceea ce noi psihologii, psihiatrii facem și intervenim. A adus în limbajul cotidian și în mintea părinților grija sau suspiciunea <<Dacă copilul meu suferă de depresie sau anxietate?>>. Doar că, din nou, nu prea știm ce să facem cu asta. Este un lanț de specialiști, de neîncredere, de suspiciune, de vinovății care împiedică intervenția eficientă asupra copilului”.

Yolanda Crețescu: „Nu este o vânătoare de vrăjitoare. Nu există o culpă. Este pur și simplu o consecință a întregului sistem în care noi ne dezvoltăm azi”

„Aș vrea cumva să înțelegem cu toții, pentru că suntem părinți cu toții, că nu este o vânătoare de vrăjitoare. Nu există o culpă. Este pur și simplu o consecință a întregului sistem în care noi ne dezvoltăm azi: apariția internetului, apariția jocurilor pe calculator, dinamica pe care o avem noi în raport cu școala. Rolul profesorului în familie, rolul părintelui în școală, rolul copilului în societatea noastră azi. Toate au făcut să dezechilibreze ceva ce tradițional cumva funcționa”, a explicat Yolanda Crețescu la Europa FM.

Yolanda Crețescu: „Nu scoaterea tehnologiei din viața copiilor o să-i țină departe de boala psihică, ci dezechilibrele, extremele: deloc, niciodată sau întotdeauna”

Marcel Bartic: Credeți că interacțiunile pe care copiii, adolescenții le au în mediul online augmentează aceste stări de depresie și anxietate?

Yolanda Crețescu: „Tehnologia este o realitate. Eu nu cred nici în scoaterea sau în izolarea copilului de tehnologie, nici în condiționarea de o oră sau două – pentru că tocmai ce pandemia ne-a arătat că am avut nevoie 5-6 ore minim pe zi ca să putem să avem acest home schooling asistat tehnologic.

Eu cred că este important să înțelegem unde avem nevoie, de ce avem nevoie și ce poate să aducă benefic. Pentru că tehnologia este o realitate. Nu este corect față de copil să te vadă că tu scrollezi pe telefon sau că lucrezi de acasă 7, 8, 10, 12 ore – cât lucrăm fiecare – pe calculator și copilului să-i spui <<Calculatorul îți face rău>>. Suntem ipocriți.

Atunci trebuie să înțeleagă copilul ce înseamnă acest ecran, ce înseamnă această cutie mică, mare, că vorbim despre un telefon, o tabletă sau de un calculator. La ce este bun și la ce nu este bun? Calculatorul nu poate să țină loc jocului de pe stradă, dinamicii dintre doi copii. Avem nevoie să ne certăm între noi, să ne împăcăm. Avem nevoie să ne înfrângem, să câștigăm.

Nu scoaterea tehnologiei din viața copiilor o să-i țină departe de boala psihică, ci dezechilibrele, extremele: deloc, niciodată sau întotdeauna”.

Urmărește aici întreaga emisiune „Academia Europa FM”

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Digitalizarea în școlile din Ciugud și Curcani: Cum a fost implementată tehnologia la clasă și care a fost impactul asupra elevilor | VIDEO


Ultimele stiri
Cerealele din Europa, pline de substanțe chimice: Concentrațiile sunt de 100 de ori mai mari decât în apa…

București: Bărbat decedat după ce a fost lovit de o motocicletă în Pasajul Unirii

Ucraina acuză Rusia că trimite copii ucraineni din teritoriile ocupate în tabere de „reeducare” din Coreea de Nord…

Portretul lui Moș Nicolae: cum îl descriu copiii și cum și-l amintesc adulții. Copil: „Cred că este invizibil”…

Nicușor Dan a trimis Parlamentului, pentru reexaminare, legea privind combaterea extremismului | AUDIO

STUDIU: Peste jumătate dintre europeni se tem că Rusia le-ar putea ataca țara, în timp ce doar 19%…

DEZBATERE ELECTORALĂ. Dan Trifu, candidat independent la Primăria Capitalei: „Nu vreau să mai predau orașul unor grupuri de…

Prahova: În Câmpina, locuitorii fac zilnic mai multe drumuri pentru a-și asigura apa potabilă și menajeră, în contextul…

Vladimir Putin ar fi autorizat, în 2018, otrăvirea fostului spion rus Serghei Skripal și a fiicei sale |…

Care este culoarea anului 2026 și ce semnificație are, conform Institutului Pantone | AUDIO