Confidenţialitate


Vânzările din comerțul cu amănuntul au scăzut în luna august cu aproape 7,2% față de luna iulie. Analist economic: Avem o creștere economică aproape de zero și o inflație foarte mare | AUDIO


Vânzările din comerțul cu amănuntul au scăzut în luna august cu aproape 7,2% față de luna iulie. Analist economic: Avem o creștere economică aproape de zero și o inflație foarte mare | AUDIO

Sursa foto: Shutterstock

Românii strâng cureaua și asta se vede și în datele de la Institutul Național de Statistică. Vânzările din comerțul cu amănuntul au scăzut în luna august cu aproape 7,2% față de luna iulie. Comparativ cu luna august 2024, vânzările comercianților au scăzut cu 4,0%. Per total, în primele opt luni ale anului, vânzările din retail au crescut cu puțin peste 2%, arată datele INS.

Adrian Negrescu, analist economic: „Am intrat într-o zonă de stagflație, adică o creștere economică aproape de zero și o inflație foarte mare”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Suntem într-o perioadă în care populația strânge tot mai mult cureaua din cauza inflației, a creșterii prețurilor la benzină și motorină, practic la toate serviciile de care are nevoie. Contracția asta nu este un semn bun, vine să confirme stagnarea economiei, faptul că am intrat într-o zonă de stagflație, adică o creștere economică aproape de zero și o inflație foarte mare. Este cel mai prost scenariu pentru România, în care firmele nu mai creează locuri de muncă, nu mai fac investiții, nu mai cresc salariile, iar economia băltește în așteptarea unor vremuri mai bune”, potrivit lui Adrian Negrescu, analist economic.

Potrivit datelor INS, s-au înregistrat scăderi la vânzările de produse nealimentare (-8,0%) și la vânzările de produse alimentare (-3,3%).

Adrian Negrescu, analist economic: „Magazinele caută soluții pentru a vinde mai ieftin, la promoții”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Anticipam încă din primăvară că mulți dintre români vor ajunge să meargă la hipermarket ca la muzeu: să admire produsele și să nu și le poată permite. Acest lucru se vede tot mai evident acum. Magazinele caută soluții pentru a vinde mai ieftin, la promoții. Vin cu tot felul de soluții de marketing, inclusiv cu vânzarea la 100 de grame, cu formate mai mici, mai ușoare, pentru ca oamenii să poată să și le permită. Scăderea vânzărilor se simte nu numai în comerțul alimentar, ci mai ales în industria de fashion, unde oamenii cumpără mai puține haine și încălțăminte. Sunt mai atenți inclusiv la achiziția de produse de igienă și beauty”, mai spune Adrian Negrescu, analist economic.


Ultimele stiri
Liderii USR, mesaje de susținere pentru vicepremierul Oana Gheorghiu, după ce CSM a depus o plângere penală pe…

SONDAJ: Cum votează românii în funcție de vârstă. 34% dintre persoanele sub 30 de ani ar vota AUR…

Liviu Papadima, profesor universitar: Destul de mulți dintre absolvenții de studii superioare intră în sistemul de învățământ, însă…

CSM a depus plângere penală împotriva vicepremierului Oana Gheorghiu, pe care o acuză de incitare la ură și…

Președintele BBC și-a cerut scuze, într-o scrisoare adresată parlamentarilor britanici, pentru o „eroare de judecată” în editarea unui…

Legea Nordis, discutată în ședința Camerei Deputaților. Votul final este programat pentru miercuri | AUDIO

Dani Mocanu și fratele său, reținuți în Italia. Aceștia sunt condamnați la închisoare cu executare pentru tentativă de…

Ștefan Pălărie: Sunt întrunite toate condițiile pentru a depune un proiect nou pe reforma pensiilor. Oamenii vor să…

Poliția s-a sesizat în cazul doctorului Cristian Andrei, acuzat de hărțuire sexuală. Acesta a practicat psihoterapia fără să…

Mirel Rădoi nu va mai antrena Universitatea Craiova. Managerul sportiv al echipei vrea ca viitorul antrenor să fie…