Confidenţialitate

Vânzări în scădere pe piața auto din România, pe fondul pandemiei. Avans al mașinilor electrice

Vânzările sunt în scădere pe piața auto din România, din cauza crizei COVID.

Potrivit statisticii realizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile, în 2020, piața a scăzut cu o treime în comparație cu anul trecut, în timp ce vânzările mașinilor electrice au crescut cu 60%.

Totuși, pentru prima dată în acest an, în luna septembrie există o creștere semnificativă a înmatricularilor de autovehicule comparativ cu luna similară a anului trecut (+72,8%). Creșterea nu a acoperit, însă, pierderile din primele nouă luni ale anului.

În ceea ce privește vânzările, cea mai căutată marcă auto rămâne Dacia, cu 27.693 de unități, urmată de către Volkswagen, cu 7.733 de unități, Renault 7.514 de unități, Ford 6.674 de unități, Skoda 6.615 de untități și Hyundai cu 5.119 de unități. Autoturismele care reprezintă circa 85% din total, au înregistrat în luna septembrie 2020 un volum de 10.778 de unități, cu 81,8% mai mare decât în luna similară din 2019.

Pe modele, Dacia Logan este pe primul loc, urmată de Dacia Sandero, Dacia Duster, Renault Clio și Skoda Octavia. Mașinile din segmentul SUV și cele pe benzină sunt cele mai populare, iar persoanele juridice cumpără mai multe mașini decât cele fizice.