Confidenţialitate

Un martor al DNA în cazul Microsoft denunță: Năstase şi Ponta sunt implicaţi în trafic de influenţă

Procurorii DNA au inclus în referatul în baza căruia cer ridicarea imunității celor nouă demnitari o declaraţie a unui denunţător – potrivit acestuia, Victor Ponta s-ar fi întîlnit la sfîrșitul lui 2004 cu șeful Fujitsu Siemens, Claudiu Florică. La vremea respectivă, Victor Ponta era şef al Corpului de Control al premierului.

Claudiu Florică și-ar fi dorit ca instituția să înceapă o anchetă la Ministerul Educației și să oblige firma Siveco să reintroducă firmele protejate de el în două extensii de contract, una în valoare de 20 milioane de dolari şi cealaltă de 96 de milioane. Înțelegerile fuseseră semnate în timpul guvernării PSD.

În schimbul acestui ajutor, Fujitsu-Siemens ar fi dotat sediul Tineretului Social Democrat cu calculatoare. Cum în decembrie 2004 Guvernul s-a schimbat, Claudiu Florică și-ar fi reluat campania de atac la adresa firmei Siveco şi le-ar fi cerut şi noilor miniştri să reintroducă firmele pe care le controla în mod indirect în acest proiect.

Martorul respectiv continuă: ‘Persoanele implicate în trafic de influenţă şi luare de mită în acest contract sunt Adrian Năstase, Alexandru Bittner, care intermedia plata mitelor către Adrian Năstase în acea perioadă, Remus Truică, şeful Cancelariei Primului – ministru, Victor Ponta, şeful Corpului de Control al Premierului în acea perioadă’.

Existența unor astfel de mărturii în dosar nu înseamnă în mod necesar că ele prezintă fapte reale, de aceea procurorii trebuie să demonstreze în instanță că așa au stat lucrurile.

În referatul procurorilor DNA se face referire directă și la Gabriel Sandu, fost ministru al comunicațiilor în perioada 2008-2010. Acesta ar fi cerut aproape 2 milioane de euro mită avocatului Doru Boștină ca să asigure derularea contractului de licențiere Microsoft. În referat se mai spune că Ministerul Educației ar fi știut din 2005 că preturile echipamentelor care urmau să fie cumpărate de la firma Siveco erau cu cel puțin 50% peste cele ale produselor similare de pe piață.