Confidenţialitate


Un îndulcitor cu zero calorii, folosit mai ales în produsele pentru diabetici, crește riscul de deces


Un îndulcitor cu zero calorii, folosit mai ales în produsele pentru diabetici, crește riscul de deces

Dacă este consumat în cantități mari, eritritolul, un îndulcitor cu zero calorii, poate cauza apariția cheagurilor de sânge care duc la accidente vasculare sau atacuri de cord, potrivit unui studio publicat în Nature Medicine. 

Eritritolul este un înlocuitor al zahărului care are 70% din puterea de îndulcire a acestuia dar numai 6% din caloriile sale: 0.24 calorii per gram versus 4 calorii per gram în cazul zahărului.

Persoanele cu factori de risc pentru bolile de inimă, precum diabetul, au fost de două ori mai susceptibile de a suferi un atac de cord sau un accident vascular cerebral dacă aveau niveluri ridicate de eritritol în sânge, arată un studiu publicat în revista Nature Medicine.

Potrivit cercetătorilor, substanța înlesnește coagularea trombocitelor din sânge.

Cheagurile astfel formate se pot deplasa către inimă, declanșând un atac de cord, sau către creier, declanșând un accident vascular cerebral.

Eritritolul este prezent în alimentele pentru diabetici dar și în multe produse etichetate drept naturale, din stevia și monkfruit.

Foto: Shutterstock

Citește și: Motivarea arestului medicului Dan Tesloianu: Ar fi ignorat riscul de a provoca pacienților probleme grave sau chiar decesul și punea diagnostice fictive


Ultimele stiri
David Popovici, a treia oară campion european la proba de 100 de metri liber. Nou record al Campionatelor…

Ministerul Energiei: După întreruperea reactorului 2 de la Cernavodă, alimentarea cu energie electrică la nivel național va fi…

Atac cibernetic masiv în Polonia. Datele medicale și personale a aproape 19 milioane de persoane au fost furate…

Fotojurnalista iraniană Yalda Moaiery, condamnată la 15 ani de închisoare. Regimul de la Teheran o acuză de „activități…

Un fermier din Republica Moldova vrea să intre în Cartea Recordurilor cu un pepene verde de 74 de…

Ministerul Sănătății le cere spitalelor din țară să-i comunice sursele de energie de rezervă. „Demersul are un caracter…

O profesoară și doi copii, agresați de părinții unui elev în Dâmbovița. Cei doi au fost arestați preventiv…

Apă cu concentrații ridicate de mangan la Pitești și în localitățile din apropiere. DSP verifică dacă este potabilă…

Primarul Slatinei, Mario De Mezzo, inculpat în dosarul „Cimitirul Strehareți” | AUDIO

OMS critică recomandările lui Donald Trump privind vaccinarea copiilor: „Nu se bazează pe dovezi științifice” | AUDIO



Europa FM
Ascultă Europa FM în aplicație
Radio live, podcasturi, știri și alerte importante.
Instalează