Tot mai mult mister in cazul avionului malaysian disparut

Noi amănunte ies la iveală în cazul dispariției avionului companiei Malaysia Airline. Ultimele declarații ale anchetatorilor afirmă că o ultimă înregistrare făcută de turnul de control aparține copilotului avionului.

Anchetatorii au descoperit, astăzi că o ultimă înregistrare aparține copilotului care le urează tuturor ‘Noapte bună!’.

Anchetatorii au afirmat că sistemele de comunicație ale avionului au fost oprite în mod voit, iar că aparatul ar fi fost deturnat. Unul dintre scenariile lansate public afirmă că aeronava ar putea fi ascunsă pentru a fi folosită într-un eventual atac terorist.

Dispariția aparatului de zbor a produs efecte și în plan internațional, după ce China i-a acuzat de mai multe ori pe anchetatorii malayesieni că tergiversează căutările avionului.

Ultima reacție în acest caz aparține Israelului, care și-a amplificat măsurile de securitate aeriană după ce un congresmen american a lansat ipoteza că aeronava Boeing 777 ar putea fi folosită pentru un eventual atac terorist.

Operațiunile de căutare sunt vaste și numără 25 de țări participante în nordul și sudul Oceanului Indian, după ce mai multe scenarii au fost lansate.

Avionul Boeing 777 a decolat în data de 8 martie din Kuala Lumpur cu destinația Beijing si avea la bord 239 de persoane. Oficialii companiei aeriene malaysiene susțin că avionul ar fi avut combustibil pentru 8 ore de zbor.

În mai puțin de o oră de la decolare, sistemele de comunicație și transponderul avionului au fost oprite în mod voit. Conform anchetatorilor acestea ar fi putut fi dezactivate de pilot, copilot, sau o persoană cu exepriență.

La scurtă vreme după ce au avertizat echipajul de zbor că vor părăsi spațiul aerian malaysian, controlii de trafic au înregistrat mesajul ‘Noapte bună’, venit cel mai probabil din partea copilotului.

După dispariția de pe radarele civile, avionul a mai apărut pentru încă o oră pe radarele militare, fară a putea fi identificat.

La jumătatea traseului dintre Malaysia si Vietnam, se pare că aeronava și-a schimbat cursul spre nord-vest. Potrivit presei, avionul si-a schimbat de mai multe ori direcția și altitudinea.

Acealași surse susțin că avionul ar fi urcat mult peste altitudinea permisă pentru acest tip de avion și a coborât în apropiere de insula Penang, însă această informație nu a fost confirmată de autorități.

Avionul a fost detectat ultima dată de sateliți la aproape 8 ore de la decolare, când carburantul aeronavei era aproape epuizat. Din nefericire, aceste informații nu permit localizarea aparatului.