Confidenţialitate

Testele de mediu în condiții reale de trafic, obligatorii de la 1 septembrie

Nu va mai fi de ajuns ca noile modele de autovehicule să treacă doar prin testele de mediu din laborator.

În anunțul făcut de Comisia Europeană, de la începutul lunii septembrie, acestea vor fi supuse unor teste privind emisiile generate în condiții reale de conducere înainte să poată circula pe drumurile europene.

Acest proces va asigura rezultate mult mai sigure și va contribui la redobândirea încrederii în performanța autovehiculelor.

Mai exact, emisiile de NOx și de particule, care sunt o cauză majoră a poluării atmosferice, vor fi măsurate mai fiabil în condiții reale de conducere.

“Aceasta înseamnă că automobilul va fi condus în condiţii reale de variaţie aleatoare a unor parametri, precum acceleraţia, deceleraţia, temperatura ambiantă şi sarcinile utile”, argumentează Comisia.

Din septembrie 2017, ambele teste sunt obligatorii și vor fi introduse treptat pentru toate autovehiculele noi în perioada 2018-2019.

“O trecere rapidă la autovehicule cu emisii zero este în interesul tuturor, având în vedere riscurile pentru sănătatea publică şi mediu aflate în joc. Dar, pentru moment, autovehiculele cu motoare diesel fac parte din viaţa noastră şi trebuie să căpătăm iar încredere în această tehnologie. De aceea existenţa unor teste noi şi mai fiabile pentru autovehiculele noi este esenţială. Iar pentru autovehiculele aflate deja în uz, statele membre trebuie să îşi respecte angajamentele, să pună în practică legislaţia şi să adopte măsuri suplimentare, împreună cu toate părţile interesate, pentru a reduce emisiile flotei existente”, spune Comisarul pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri.

Procedura RDE nu înlocuieşte, ci completează testul de laborator, care a fost, de asemenea, îmbunătăţit pentru a reflecta mai bine condiţiile reale de conducere, în special pentru a oferi cifre mai realiste privind emisiile de CO2 şi consumul de combustibil.

Pe lângă cele două teste de mediu obligatorii, Comisia urmăreşte revizuirea integrală a sistemului de omologare de tip, un proiect de regulament redactat în replică la la scandalul emisiilor poluante declanşat
de Volkswagen în 2015 fiind deja agreat de Consiliul UE.