TELEFONUL COPILULUI: 4500 de copii abuzați în 2016. A crescut cu 45% numărul reclamațiilor

Agresiunea fizică a rămas cea mai răspândită formă de abuz în rândul minorilor și în anul 2015.

Au fost semnalate la „Telefonul Copilului” – 116111 –  1877 de cazuri în care minorii au fost agresați fizic de adulți. Creșterea a fost cu 46,75% față de anul 2015.

Din totalul cazurilor reclamate, cele de molestare fizică au reprezentat peste 37%.

Au urmat cazurile de abuz emoțional – aproape 26 de procente – și cele de neglijare a minorilor – poeste 24%, arată bilanțul „Asociației Telefonul Copiilor”.

Cele mai multe cazuri de abuz, aproximativ 66%, au fost raportate în familiile minorilor, puțin peste 17% s-au petrecut în familia extinsă, în asistenţă maternală sau în centre de plasament, 11 % în spaţiul public şi aproape 6 procente în unități de învățământ.

Părinţii au fost agresorii copiilor în aproape 73% dintre cazuri, în aproape 10% din cazuri agresorii au fost alți copii.

A crescut și numărul sesizărilor legate de fenomenul „bullying” (insulte, jigniri, porecle, lovituri, intimidare, denigrare)  cu peste 25% comparativ cu anul 2015, până la 1545 de cazuri reclamate. Cele mai multe s-au petrecut în școli și grădinițe (aproape 82% din cazuri) dar și pe internet sau în public ( împreună, 18%).

De altfel, numărul celor care au sunat în anul 2016 la „Telefonul Copilului”  – a crescut cu 33% și au fost înregistrate 90.000 de apeluri.

În peste 10.300 de cazuri a fost nevoie de intervenția specialiștilor și monitorizarea minorilor agresați.

Cele mai multe apeluri s-au înregistrat de la băieţi – 40%. Apelurile de la fete au reprezentat 34% din total iar restul de la părinți sau alți adulți.

În funcție de județe, cele mai multe cazuri s-au înregistrat în Vrancea, Constanţa, Teleorman, Vaslui, Neamţ, Bucureşti (sector 5), Dâmboviţa, Ilfov, Dolj, Olt. Cele mai puţine reclamații au venit din  Covasna, Harghita, Sălaj, Tulcea, Bihor, Satu Mare, Bistriţa-Năsăud, Brăila, Mehedinţi şi Arad.

Linia europeană „Telefonul Copilului” – 116 111 – funcționează zilnic între orele 08.00 -24.00 și este gestionată de organizația neguvernamentală „Asociația Telefonul Copilului”.