Tehnologie, tehnică, tihnă: “O mâncare bună, la fel ca o mâncare proastă, pleacă de la ingrediente”

“O mâncare bună, la fel ca o mâncare proastă, pleacă de la ingrediente.

Drumul spre una sau spre cealaltă e presărat cu primejdii, capcane sau zone de realimentare cu inspirație, cam ca într-o cursă.

E mai ușor să faci mâncare bună, și asta-i capcana în care cad cel mai adesea neexperimentații. Li se pare că e prea ușor ca să fie adevărat și de aceea caută să mai complice puțin lucrurile.

Cam ca atunci când ești în primul an de școală și ai tendința de a pune câte o codiță fiecăruia dintre cele 300 de bastonașe pe care le ai de trasat în caietul dictando.

Pentru mințile secolului XXI, simplu e plictisitor. Asta până când mințile, însoțite de trupurile care le găzduiesc, se întorc de la serviciu și tânjesc după ceva simplu de pus pe masă.

Când ești obosit nu mai ai chef de complicat. Și acum mă întorc la prima propoziție: o mâncare bună, la fel ca una proastă, pleacă de la ingredient. Dacă acorzi puțină atenție ingredientelor, simplu devine un mod de viață, pentru că ingredientele de calitate au nevoie de intervenții minime pentru a se transforma în mâncare delicioasă.

Să luăm ca exemplu legumele. Știi că legumele trase la linie, impecabile din punct de vedere estetic, nu sunt cel mai bun lucru pe care-l poți mânca. Investește puțină energie în dezvoltarea unei relații trainice cu un producător din piață, sau cu mai mulți. Vizitează-i o dată pe săptămână și cumpără de la ei constant. Ia un număr de telefon și aranjează să-ți trimită acasă dacă nu te poți deplasa.

Oamenii fac asta dacă le propui o afacere bună. Odată stabilită sursa, nu-ți mai rămâne decât să afli cum poți găti cel mai simplu și mai eficient leguma investită deja de natură cu gust, culoare, aromă, vitamine și nutrienți. Dacă știi cât timp îi trebuie unui morcov să se gătească la aburi (18-20 de minute la 100 de grade Celsius, nu mai mult), poți să estimezi de cât timp are nevoie să se gătească la 80-90 e grade Celsius, temperatură care-l lasă încărcat de culoare, aromă, vitamine și nutrienți. E valabil pentru gulie, măr, pară, sfeclă, cartof sau păstârnac.

Poți să le combini între ele și să le pui în același slow-cooker înainte să pleci la muncă, programezi crockpot-ul să le gătească 45 de minute sau o oră și să le țină calde până vii.

Sau să le lase să se răcească, și le mai dai tu niște unt rumenit înainte să le pui pe masă, operațiune care-ți ia cel mult cinci minute. E doar o idee dintr-un milion. Nu te trimit acum să-ți cumperi un Crock-Pot cu promisiunea că-ți va schimba viața în bine, îți sugerez doar să cauți informații pe tema asta. S-ar putea să ți se potrivească”, spune Adrian Hădean.

Crock-Pot Slow Cooker