Confidenţialitate

STUDIU: Femeile care vor o maşină second hand preferă modele de oraş, bărbaţii – modele de familie

Circa jumătate dintre femeile care utilizează una dintre cele mai mari platforme online de comerț auto second hand preferă maşinile de oraş şi se consultă cu partenerii în vederea achiziţiei, în timp ce bărbaţii caută cu preponderenţă modele dedicate familie (42,5%), pun un accent mai mare pe confort, însă doar o treime cer părerea partenerei referitoare la modelul ales, indică un studiu realizat de această platformă.

Studiul privind modului în care femeile şi bărbaţii achiziţionează maşini rulate s-a realizat pe un eşantion format din peste 15.000 de utilizatori ai platformei, în perioada ianuarie-februarie 2017.

Studiul evidenţiază că atât femeile, cât şi bărbaţii consideră preţul ca principal criteriu de selecţie în cazul achiziţiei unei maşini rulate. În afara preţului însă, selecţia automobilului preferat este privită oarecum diferit de reprezentanţii celor doua sexe.

Astfel, femeile aleg maşina în primul rând după preţ – peste 78% dintre cele care au răspuns la chestionare au menţionat acest criteriu -, urmat de vechimea maşinii (pe care 55% dintre ele o consideră importantă) şi consum (45%), marca automobilului fiind abia al patrulea criteriu ca importanţă în selecţie (38%).

Bărbaţii sunt la fel de atenţi la preţ (78% dintre ei au menţionat preţul ca şi criteriu de selecţie), dar vechimea (51%) şi marca (49%) sunt mai importante pentru ei decât consumul.

Printre celelalte aspecte luate în considerare în selectarea unei maşini rulate, atât în cazul femeilor, cât şi al bărbaţilor se mai numără puterea motorului, culoarea şi costul întreţinerii.

Peste 51% dintre femei aleg să se consulte cu partenerul înainte să cumpere o maşină şi peste 30% merg să ceară sfatul unui mecanic. Între timp, 40% dintre bărbaţi aleg sa se consulte mai întâi cu un mecanic şi doar 33% discută cu partenera.

Dacă ar fi să aleagă trei criterii importante de care ţin cont când aleg o maşină, 55% dintre femei ar alege ca automobilul lor să fie economic, 45,8% îşi doresc să fie accesibil la cumpărare şi 43,7% votează petru confort.

Bărbaţii pun mai mult preţ pe confort, astfel că 48% dintre aceştia îşi doresc în primul rând ca maşina cumpărată să fie confortabilă, fiabilă (42%) şi economică (41%).