Spionați de propria mașină. Producătorii auto vor putea vinde datele în scop publicitar

Spionați de propria mașină – iată avertismentul lansat de Federația Internațională a Automobilelor din Bruxelles.

Forul susține că producătorii auto colectează informațiile și, din 2018, le pot chiar vinde în scop publicitar.

Jurnaliștii de la The Independent susțin că Federația a lansat o campanie de informare pe acest subiect denumită ”Mașina mea, datele mele” pentru protejarea datelor culese.

 

Federația Internațională a Automobilelor susține că din 2018 fiecare mașină nouă va avea o cutie wireless pentru siguranța în trafic.

De exemplu, mașinile pot stoca date referitoare la durata calatoriilor, viteza, cat de des accelerează șoferul sau dacă frânează brusc, dar si locul unde parchează des, de cate ori alimentează sau care au fost cele mai recente destinatii in care ai ajuns cu masina.

Momentan, informatiile culese ajung doar la producatorii auto, dar din 2018 acest lucru se va schimba – pentru că datele ar putea fi vândute în scop publicitar.

Un expert în protejarea datelor, citat de jurnaliștii de la The Independent, susține că producatorii auto ar putea folosi informatiile colectate in acelasi mod in care sunt folosite de Facebook, Google si alte companii IT.

În replică, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile recunoaște că au fost adoptate cinci principii ale protejarii datelor, dar momentan nu va fi făcută nicio lege specială.