Confidenţialitate

Sorin Grindeanu dă asigurări că lucrările de infrastructură rutieră nu vor fi afectate de renegocierea PNRR-ului: „Nu există niciun pericol de a pierde vreun euro la Transporturi”  | AUDIO


Sorin Grindeanu dă asigurări că lucrările de infrastructură rutieră nu vor fi afectate de renegocierea PNRR-ului: „Nu există niciun pericol de a pierde vreun euro la Transporturi”  | AUDIO

România încearcă să renegocieze Planul de Redresare cu bani europeni. Ca să nu piardă aproape 14 miliarde de euro. Acești bani erau alocați pentru proiecte mult întârziate. Ministrul Proiectelor Europene, Marcel Boloș, merge la Bruxelles pentru o schimbare a planului realizat de România.

Ministrul Sorin Grindeanu spune că Transporturile nu au proiecte în pericol de a fi anulate

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

După actualizarea, știți, care a fost în urmă cu un an și ceva, 7,2-7,3, dacă nu mă înșel, miliarde din PNRR, parte grant, parte împrumut. Noi avem proiecte de 20 de miliarde. Nu există niciun pericol de a pierde vreun euro la Transporturi. Nu se poate. Chiar dacă unele merg mai încet, altele merg mai repede, noi avem un buffer (fond de rezervă – n.red.) care se duce aproape de trei ori mai mult. 7,2-7,3, atât primim, diferența de 13-14 miliarde sunt alte proiecte care ar fi finanțate sau finanțabile prin bugetul de stat. Nu altcumva”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Totuși, în privința proiectelor feroviare sunt mari întârzieri.

România s-a angajat să schimbe tronsoane importante de cale ferată. Iar Planul de Redresare și Reziliență include și proiecte privind achiziția de trenuri cu hidrogen și electrice.

Chiar dacă unele proiecte vor fi scoase din Planul de Redresare, pot fi achitate cu fonduri din alte programe sau de la buget – a explicat ministrul Sorin Grindeanu

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

„Am mari semne de întrebare că anumite proiecte vor fi finalizate, și nu pe zona rutieră. Pe feroviar. Atunci, având această rezervă de 13 miliarde, putând să mut parte din aceste proiecte, mai ales de pe zona feroviară, pe celelalte forme de finanțare, fie că vorbim de programul operațional de transport, fie că vorbim de fondul de modernizare, așa cum am făcut. Aduceți-vă aminte că în urmă cu un an am mutat vreo 600 de milioane de euro pe achiziție de material volant din PNRR pe fondul de modernizare”, a mai spus Sorin Grindeanu.

După discuțiile pe care ministrul Marcel Boloș le va avea la Bruxelles săptămâna aceasta, Guvernul interimar, condus de Cătălin Predoiu, ar urma să anunțe public stadiul programului și rezultatul acestor negocieri.

Sursa foto: Inquam Photos / Virgil Simonescu

Citește și: A fost semnat contractul pentru lotul 2 al Centurii Metropolitane Cluj. Investiție de 9,3 miliarde de lei | AUDIO


Ultimele stiri
Mai multe școli din județul Mureș vor fi închise din cauza creșterii concentrațiilor de sare din Târnava Mică

Un pasager a supraviețuit tragediei din India, în urma prăbușirii unui avion cu peste 200 de pasageri la…

Premiu european pentru patrimoniu, acordat unui Centru cultural din Sibiu

Șase români, reținuți în România și Marea Britanie pentru trafic de persoane, proxenetism și spălare de bani

Victor Ponta ar putea primi despăgubiri de 125.000 de lei, pentru dosarul Turceni-Rovinari, în care a fost achitat…

Fostul primar al unei comune din Gorj, încarcerat în urmă cu câteva zile, va fi eliberat temporar. Cum…

A murit Radu Stroe, fost ministru de Interne. Acesta avea 75 de ani

Noi măsuri luate la Praid după ce în apă a crescut concentrația de sare. Ministrul Mediului: „S-a dispus…

România în Direct. Renunțăm la autostrăzi și spitale ca să nu crească taxele? | VIDEO

Un singur supraviețuitor după accidentul aviatic de lângă Ahmedabad