Confidenţialitate


Sorin Grindeanu dă asigurări că lucrările de infrastructură rutieră nu vor fi afectate de renegocierea PNRR-ului: „Nu există niciun pericol de a pierde vreun euro la Transporturi”  | AUDIO


Sorin Grindeanu dă asigurări că lucrările de infrastructură rutieră nu vor fi afectate de renegocierea PNRR-ului: „Nu există niciun pericol de a pierde vreun euro la Transporturi”  | AUDIO

România încearcă să renegocieze Planul de Redresare cu bani europeni. Ca să nu piardă aproape 14 miliarde de euro. Acești bani erau alocați pentru proiecte mult întârziate. Ministrul Proiectelor Europene, Marcel Boloș, merge la Bruxelles pentru o schimbare a planului realizat de România.

Ministrul Sorin Grindeanu spune că Transporturile nu au proiecte în pericol de a fi anulate

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

După actualizarea, știți, care a fost în urmă cu un an și ceva, 7,2-7,3, dacă nu mă înșel, miliarde din PNRR, parte grant, parte împrumut. Noi avem proiecte de 20 de miliarde. Nu există niciun pericol de a pierde vreun euro la Transporturi. Nu se poate. Chiar dacă unele merg mai încet, altele merg mai repede, noi avem un buffer (fond de rezervă – n.red.) care se duce aproape de trei ori mai mult. 7,2-7,3, atât primim, diferența de 13-14 miliarde sunt alte proiecte care ar fi finanțate sau finanțabile prin bugetul de stat. Nu altcumva”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Totuși, în privința proiectelor feroviare sunt mari întârzieri.

România s-a angajat să schimbe tronsoane importante de cale ferată. Iar Planul de Redresare și Reziliență include și proiecte privind achiziția de trenuri cu hidrogen și electrice.

Chiar dacă unele proiecte vor fi scoase din Planul de Redresare, pot fi achitate cu fonduri din alte programe sau de la buget – a explicat ministrul Sorin Grindeanu

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

„Am mari semne de întrebare că anumite proiecte vor fi finalizate, și nu pe zona rutieră. Pe feroviar. Atunci, având această rezervă de 13 miliarde, putând să mut parte din aceste proiecte, mai ales de pe zona feroviară, pe celelalte forme de finanțare, fie că vorbim de programul operațional de transport, fie că vorbim de fondul de modernizare, așa cum am făcut. Aduceți-vă aminte că în urmă cu un an am mutat vreo 600 de milioane de euro pe achiziție de material volant din PNRR pe fondul de modernizare”, a mai spus Sorin Grindeanu.

După discuțiile pe care ministrul Marcel Boloș le va avea la Bruxelles săptămâna aceasta, Guvernul interimar, condus de Cătălin Predoiu, ar urma să anunțe public stadiul programului și rezultatul acestor negocieri.

Sursa foto: Inquam Photos / Virgil Simonescu

Citește și: A fost semnat contractul pentru lotul 2 al Centurii Metropolitane Cluj. Investiție de 9,3 miliarde de lei | AUDIO


Ultimele stiri
Cele două moțiuni simple împotriva ministrului de Interne și a ministrului Justiției au fost respinse în urma unor…

Cântăreţul britanic Chris Rea a încetat din viață la vârsta de 74 de ani. Printre cele mai cunoscute…

O propunere legislativă prin care să fie interzisă promovarea ideilor comuniste și a organizațiilor de acest fel, depusă…

Vremea se va răci de Sărbători. Ninsori așteptate în București și precipitații pe litoral | AUDIO

Constanța: Studenții cu dizabilități vor beneficia de anul viitor de condiții adaptate nevoilor lor: tastaturi Braille, dispozitive pentru…

Scumpiri de până la 35% la gaze naturale, de la 1 aprilie 2026. O schemă de ajutor pentru…

Președintele Nicușor Dan, după discuția cu magistrații: „Multe din lucrările care au fost sesizate, de dumneavoastră sau de…

Sistemele informatice ale companiei Apele Române, vizate de un atac cibernetic | AUDIO

200 de mineri de la Cariera Jilţ Nord protestează împotriva tăierii voucherelor de vacanță, un drept prevăzut în…

Confirmări ale mărturiilor din documentarul Recorder din partea magistraților veniți la Cotroceni. O procuroare vorbește despre derapajele din…