Confidenţialitate


Sorin Grindeanu dă asigurări că lucrările de infrastructură rutieră nu vor fi afectate de renegocierea PNRR-ului: „Nu există niciun pericol de a pierde vreun euro la Transporturi”  | AUDIO


Sorin Grindeanu dă asigurări că lucrările de infrastructură rutieră nu vor fi afectate de renegocierea PNRR-ului: „Nu există niciun pericol de a pierde vreun euro la Transporturi”  | AUDIO

România încearcă să renegocieze Planul de Redresare cu bani europeni. Ca să nu piardă aproape 14 miliarde de euro. Acești bani erau alocați pentru proiecte mult întârziate. Ministrul Proiectelor Europene, Marcel Boloș, merge la Bruxelles pentru o schimbare a planului realizat de România.

Ministrul Sorin Grindeanu spune că Transporturile nu au proiecte în pericol de a fi anulate

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

După actualizarea, știți, care a fost în urmă cu un an și ceva, 7,2-7,3, dacă nu mă înșel, miliarde din PNRR, parte grant, parte împrumut. Noi avem proiecte de 20 de miliarde. Nu există niciun pericol de a pierde vreun euro la Transporturi. Nu se poate. Chiar dacă unele merg mai încet, altele merg mai repede, noi avem un buffer (fond de rezervă – n.red.) care se duce aproape de trei ori mai mult. 7,2-7,3, atât primim, diferența de 13-14 miliarde sunt alte proiecte care ar fi finanțate sau finanțabile prin bugetul de stat. Nu altcumva”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Totuși, în privința proiectelor feroviare sunt mari întârzieri.

România s-a angajat să schimbe tronsoane importante de cale ferată. Iar Planul de Redresare și Reziliență include și proiecte privind achiziția de trenuri cu hidrogen și electrice.

Chiar dacă unele proiecte vor fi scoase din Planul de Redresare, pot fi achitate cu fonduri din alte programe sau de la buget – a explicat ministrul Sorin Grindeanu

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

„Am mari semne de întrebare că anumite proiecte vor fi finalizate, și nu pe zona rutieră. Pe feroviar. Atunci, având această rezervă de 13 miliarde, putând să mut parte din aceste proiecte, mai ales de pe zona feroviară, pe celelalte forme de finanțare, fie că vorbim de programul operațional de transport, fie că vorbim de fondul de modernizare, așa cum am făcut. Aduceți-vă aminte că în urmă cu un an am mutat vreo 600 de milioane de euro pe achiziție de material volant din PNRR pe fondul de modernizare”, a mai spus Sorin Grindeanu.

După discuțiile pe care ministrul Marcel Boloș le va avea la Bruxelles săptămâna aceasta, Guvernul interimar, condus de Cătălin Predoiu, ar urma să anunțe public stadiul programului și rezultatul acestor negocieri.

Sursa foto: Inquam Photos / Virgil Simonescu

Citește și: A fost semnat contractul pentru lotul 2 al Centurii Metropolitane Cluj. Investiție de 9,3 miliarde de lei | AUDIO


Ultimele stiri
Hunedoara: Descoperire nouă la Castelul Corvinilor. Au fost găsite două documente vechi de peste 150 de ani, depuse…

„Sirenele libertății” vor răsuna sâmbătă la Timişoara, un gest simbolic care marchează ziua declarării primului oraş liber de…

Ciprian Ciucu, după ce a depus jurământul pentru funcția de primar general al Capitalei: „Va urma o perioadă…

Vladimir Putin a acuzat Ucraina de începerea războiului în 2022 și a prezentat o hartă a Rusiei care…

Mai multe cadre MAI au donat sânge în cadrul unui eveniment-spectacol, la care au luat parte și copii:…

Secția de ATI pentru nou-născuți a spitalului „Marie Curie” din București se extinde. Mai e nevoie de jumătate…

România în Direct. Care este gustul Crăciunului tău?

Impozitele auto cresc de la 1 ianuarie, în funcție de norma de poluare și capacitatea cilindrică. Lia Olguța…

Carburanții se scumpesc din 1 ianuarie. Cât vor plăti șoferii la pompă pentru benzină și motorină | AUDIO

STUDIU: Românii consumă tot mai puține băuturi nealcoolice din cauza creșterii prețurilor și a taxei pe zahăr. Cea…