Confidenţialitate

Sorin Cîmpeanu: Vrem să reducem cu 15% analfabetismul funcțional până în 2030

Sorin Cîmpeanu a spus, la Europa FM, că Ministerul Educației s-a angajat să reducă analfabetismul funcțional în rândul elevilor cu 15%, până în 2030:

„Ultimele negocieri angajează România pe o țintă de reducere cu 15% a analfabetismului funcțional, până în 2030. Testele PISA se bazează pe interdisciplinaritate. Atâta timp cât noi evaluăm interdiciplinar și predăm disciplinar, rezultatele nu vor putea fi bune, ele se vor putea vedea doar pe termen mediu și lung.”

Până a ajunge acolo este necesar ca măsurile luate să fie unele care nu se vor mai schimba atât de des, așa cum s-a întâmplat până acum:

„Problema noastră a fost mai mult de coerență. Este necesar acceptul întregii societăți, odată ce am decis acele măsuri. (…) Formarea cadrelor didactice este un element esențial. (…) Să avem măsuri care să aibă coerență, să fie în aceeași direcție. Prin schimbarea foarte rapidă, au venit alți miniștri care au adus, poate, un plus de competență, dar niciunul de coeerență.”

Maimult, ministrul spune că este nevoie și de o aerisire a programei școlare, lucru ce ține strict de cadrele didactice:

„Vorbim mult de conținut și puțin de competențe. Rolul cunștințelor este să genereze competențe. Nu este nevoia de a da mai mult de lucru profesorilor, mulți profesori se plâng că au programe încărcate. Problema este a acelor profesori care, cu bună credință, consideră că materia lor este cea mai importantă de pe planetă. Atât de importantă încât nu pot să renunțe la niciun fel de porțiune din această materie. Atâta timp cât nu vom avea un sistem de evaluare onestă, el se va manifesta și va conduce la programe supraîncărcate.”