Confidenţialitate


SONDAJ: La ce se uită prima dată românii când caută un distribuitor de asigurări


SONDAJ: La ce se uită prima dată românii când caută un distribuitor de asigurări

Atenția la nevoile clienților continuă să fie cea mai importantă trăsătură pe care românii o doresc atunci când vine vorba despre distribuitorul lor de asigurări, conform Barometrului UNSAR-IRES.

În România există în acest moment peste 45.000 de distribuitori de asigurări, fie că este vorba despre angajații proprii ai companiilor de asigurări, agenți, companii de brokeraj, asistenți în brokeraj, agenți afiliați sau auxiliari.

Majoritatea respondenților consideră că distribuitorul lor în asigurări preferat ar trebui să aibă următoarele trăsături esențiale: să fie mai de grabă atent la nevoile clientului (67%) decât la prezentarea produsului (15%); să fie mai de grabă prietenos (51%) decât formal (20%) și să fie mai de grabă serios (42%) decât zâmbitor (21%). Prin urmare, este preferată o atitudine prietenoasă, dublată însă de seriozitate și înțelegere a nevoilor clientului – care rămân calități esențiale, tendință prezentă și în ediția anterioară a Barometrului.

Față de ediția din 2019 a Barometrului, 82% dintre români susțin că nu contează dacă distribuitorul este bărbat sau femeie, cu 19% mai mulți decât anul precedent. Nici vârsta nu mai este la fel de importantă, 71% declarând că nu contează dacă distribuitorii sunt mai în vârstă sau tineri (față de 41% în 2019).

Totuși, este important ca distribuitorii să fie buni ascultători, calitate aleasă de 47% dintre participanții la Barometrul IRES-UNSAR privind Percepția riscului și cultura asigurărilor în România.

“Percepția românilor privind piața de asigurări este o preocupare pe termen lung a industriei noastre. Distribuitorii în asigurări sunt principalul punct de contact al industriei cu clienții, iar calitățile lor contribuie foarte mult la modul în care putem sprijini oamenii și companiile, preluând riscurile la care clienții se expun”, a declarat Adrian Marin, Președintele UNSAR.

Barometrul IRES-UNSAR privind Percepția riscului și cultura asigurărilor în România a fost realizat pe un eșantion format din 2.555 respondenți, cu vârsta de peste 18 ani, în mai 2020, utilizând CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

Industria de asigurări a plătit în fiecare zi calendaristică a anului trecut despăgubiri de peste 3,46 milioane de euro, cu peste 167 milioane de euro mai mult decât în 2018, potrivit datelor ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiară.


Ultimele stiri
Hotărârea prin care i se atribuie o reşedinţă fostului preşedinte Traian Băsescu, aprobată de Guvern. Ioana Dogioiu: „La…

Dragoș Pîslaru, despre activarea mecanismul european RESTORE: 15 milioane de euro din fonduri europene pot fi accesate pentru…

Guvernul a adoptat legea pensiilor private. Beneficiarii vor putea retrage 30% din bani la pensionare. Perioada în care…

Primarul din Mangalia, reținut pentru 24 de ore după audierile de la DNA. Cristian Radu este suspectat că…

Navigator de pacienți, după ce Ministerul Sănătății a retras o prevedere aspru criticată, care împiedica accesul bolnavilor la…

Valentin Olariu, tatăl tânărului ucis la 2 Mai, critică „decizia nedreaptă” în cazul Vlad Pascu: Sunt 100% sigur…

Thailanda oferă zboruri interne gratuite turiștilor străini. Prin această măsură, ministrul Turismului speră să atragă cel puțin 200.000…

Ministrul Energiei, despre întârzierea salariilor minerilor de la Complexul Energetic Valea Jiului: Vii să ceri ministerului să rezolve…

Daria-Măriuca Silişteanu, vicecampioană mondială la 100 de metri spate, după ce a câștigat argintul la Campionatele Mondiale de…

Korean Days: cel mai mare festival dedicat culturii Sud-Coreene!



Abonează-te la notificări
Rămâi la curent cu ultimele știri și când nu ai site-ul deschis!
Acceptă notificările din fereastra ce apare, sau din bara de adresă a browserului tău.