Confidenţialitate

Sistem nou de predare în 6 școli din România: Elevul își poate alege disciplinele | AUDIO

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că s-a aprobat, joi, 2 septembrie, funcționarea, începând cu anul școlar 2021 – 2022 a șase școli pilot care au drept componentă de bază, la nivel de obiective, transformarea curriculară.

Practic, modelele curriculare și planurile cadru vor fi adaptate de către școli în funcție de nevoile comunității, de resursele umane și materiale existente, astfel încât să permită proiectarea pe arii de învățare, și nu pe discipline.

Este vorba de ceea ce ne dorim cu toții, de o învățare inter și plan-disciplinară, de competențe și nu separat pe discipline, un proces care, cu siguranță, ne va genera rezultate bune la nivelul testelor Pisa, prin care se măsoară rata de analfabetism funcțional, știut fiind faptul că în sistemul de educație din România avem o mare problemă pe acest palier. Se vor pilota modele de predare-învățare în sistem blended learning, cu predare alternativă și cu prezență fizică la intervale periodice, modele noi de evaluare narativă, nu de evaluare punctuală, cu note pe fiecare disciplină”, a spus Cîmpeanu.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Progresul elevului va fi descris într-o mod care se apropie mult mai mult de sistemele de învățământ către care ne uităm cu admirație. Este o evaluare care, la nivel pilot va încerca să înlocuiască evaluarea bazată pe calificative și care trebuie să reducă presiunea evaluării asupra elevilor, îndeosebi în învățământul primar”, explică ministrul Educației.

 

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 

Se schimbă și modul de evaluare a elevilor din aceste școli, de exemplu, se vor înlocui tezele semestriale cu un portofoliu al elevului.

Cele șase școli pilot sunt: Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București, Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” din Baia Mare, Școala Gimnazială nr. 1 din localitatea Curcani, județul Călărași, Școala Gimnazială „Ioan Neculce” din municipiul Iași, Școala Gimnazială Româno-Finlandeză din Sibiu și Școala Gimnazială Gheorghe Vernescu din municipiul Râmnicu-Sărat, județul Buzău.

Potrivit ministrului, Planul Național de Redresare și Reziliență urmează să finanțeze un număr de 60 de școli pilot în continuare.