Confidenţialitate

Sindicaliștii RATB, speriați de planul Gabrielei Firea privind transportul gratuit

Transport public gratuit în București. Aceasta este noua propunere a primarului ales al capitalei, Gabriela Firea.

Ideea nu se regăsește, însă, în programul candidatului PSD la Primăria Capitalei, unde se vorbește vag despre transportul public integrat, ci a fost făcută publică după anunțarea rezultatelor.

Europa FM a încercat să afle cât de realistă este o astfel de idee și dacă poate supraviețui RATB-ul unei asemenea schimbări.

Președintele Sindicatului Transporatorilor din RATB, Ivan Tudor, spune că măsura anunțată de primarul ales al Capitalei, Gabriela Firea, îi sperie pe angajații regiei și că înainte de a se pune în discuție o astfel de măsură se impune o analiză a situației actuale a RATB.

”Problemele de la RATB sunt mult mai ample și creează multă panică. Mie mi se pare că doamna (n.r. Gabriela Firea) nu și-a dat seama că această campanie s-a terminat de a venit cu această afirmație că poate să facă transportul gratuit. OK, poate să-l facă, dar a văzut costurile, costurile ascunse?”, afirmă Ivan Tudor.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

RATB are peste 10.000 de angajați. Este o organigramă supraîncărcată, recunoaște liderul de sindicat Ivan Tudor. Iar peste 40% din parcul auto al regiei nu este funcțional, în condițiile în care, în ultimii ani, investițiile au fost minime.

”Să vedem ce facem în primul rând cu peste 1.000 de persoane, controlori de bilete, casieri. Până nu vor identifica și nu vor găsi niște centre de profit care să aducă bani, cum ar putea fi la uzina de tramvaie a RATB-ului, uzina de reparații. Să repare acolo dacă ar avea contracte cu alte capitale să construiască tramvaie sau pentru noi. Dar trebuie să identifice surse de finanțare.”, a mai precizat Ivan Tudor.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

La rândul său, Traian Băsescu, fost primar general al Capitalei e de părere că soluția Gabrielei Firea ar fi irațională. RATB consumă cam 1.500 de milioane de lei pe an, spune el, și se întreabă cu ce se vor mai face investiții necesare în capitală.

Bucureștiul este considerat unul dintre orașele europene cu cele mai mari blocaje în trafic.

În 2014 – indicele de congestie era de 41 %.

Acesta este motivul pentru care Gabriela Firea propune transportul public gratuit. Bucureștenii ar prefera autobuzele în locul mașinilor.   S-ar reduce aglomerația, dar și poluarea.

Transportul gratuit a mai fost experimentat în capitala Estoniei, la Tallin. Măsura i-a atras, însă, pe cei care mergeau pe jos la lucru și a adus o gaură semnificativă în bugetul primăriei. Iar în Belgia, o primărie a ajuns aproape de faliment din aceeași cauză – transport public gratuit.

Gabriela Firea a promis transport public gratuit după votul de duminică

 

Gabriela Firea Alegeri 2016 a doua ziPrimarul ales al Bucureștiului, Gabriela Firea, a declarat miercuri că va găsi soluțiile cele mai potrivite, astfel încât transportutul public RATB să fie gratuit. Aceasta a dat și asigurări că personalul RATB care vinde bilete nu va fi disponibilizat.

 

”Modernizarea transportului public este o prioritate pentru mine, precum şi îmbunătăţirea condiţiilor pentru biciclişti. Voi găsi căile economice cele mai potrivite pentru ca transportul public să fie gratuit, într-un timp rezonabil, tocmai pentru a încuraja cât mai mulţi bucureşteni să îl folosească.”, a afirmat Gabriela Firea într-un comunicat de presă.

”Asta nu înseamnă că personalul RATB care vinde, acum, biletele, va rămâne pe drumuri. Vom găsi soluţii pentru fiecare în parte. Eu vreau să creez locuri de muncă pentru bucureşteni, nu să cresc şomajul”, a mai anunțat Gabriela Firea.