Sfaturi pentru un sistem imunitar puternic

Există mai mult de 200 de tipuri de virusuri care pot provoca un episod de răceală, care în mod normal durează aproximativ 7 zile. Prevenția este întotdeauna mai bună decât tratamentul. Ce putem face pentru un sistem imunitar puternic?

În primul rând, avem nevoie de un somn odihnitor. Sunt studii care arată că cei care dorm mai puțin de 7 ore pe noapte au un risc de 3 ori mai mare de a răci. De asemenea, exercițiile fizice regulate întâresc nu numai mușchii, ci și sistemul de apărare al organismului. Persoanele active răcesc mai rar.

Deoarece principala modalitate de transmitere a virusurilor care provoacă răceala este pe calea aerului, protejați-vă nasul și gura în zonele extrem de aglomerate sau în preajma unor persoane care strănută și tușesc.

Nu uitați să vă spălați pe mâini – o metodă extrem de eficientă de prevenție, mai ales la serviciu acolo unde ușile, robinetele, tastaturile pot fi surse importante de microbi.

Alimentele pe care le mâncăm sunt și ele importante în lupta noastră împotriva răcelii. Aveți grijă la cantitatea de zahăr consumată atât în ceai sau cafea, cât și din diverse produse alimentare, care se poate corela cu procesele inflamatorii din corp și cu o sensibilitate mai crescută la infecții.