Service-urile nu mai pot cere ambalajul original pentru garanție

Ambalajele originale ale produselor nu mai sunt obligatorii pentru  a beneficia de garanție. Service-urile pot fi amendate cu până la 25.000 de lei dacă nu respectă o nouă lege care a intrat deja in vigoare.

De-acum nu mai trebuie să păstram cutia unui produs pentru a beneficia de garanție. Noua lege a ambalajelor prevede că drepturile unei persoane nu pot fi condiționate de păstrarea ambalajelor originale ale produselor. Cu alte cuvinte, beneficiem de garantie chiar dacă aducem telefonul in pungă si nu in cutia originală, iar service-ul nu are voie să ne spună că am pierdut garantia fiindcă am aruncat ambalajul.

Daca un operator economic condiționează repararea sau schimbarea unui produs aflat în garanție de existența ambalajului original al acestuia, cumpărătorul poate face plângere la Autoritatea Națională a Protecției Consumatorului. În urma verificărilor ANPC, comerciantul poate primi o amendă cuprinsă între 15.000 și 25.000 de lei.

Pe de alta parte, chiar dacă nu mai este obligatorie păstrarea ambalajului original, există alte două documente pe care trebuie sa le avem cand ne prezentam la service. E vorba de certificatul de garanție și de factură, pe care trebuie să fie citite usor datele de identificare ale vânzătorului.

 

sursa foto: newsarad.ro