Confidenţialitate

Romanian Executive Summit 2017 – “Lumini și Umbre în Leadership”

40 de lideri au acceptat provocarea lansată de Comunitatea Liderilor Inspiraţi de a călători printre “Lumini și Umbre în Leadership” şi s-au întâlnit, pe 8 noiembie, la cea de-a treia ediţie a Romanian Executive Summit din Bucureşti.

Summit-ul s-a desfăşurat într-un set-up inedit: 4 workshop-uri care i-au provocat pe participanţi să intre în jocul perpetuu de lumini şi umbre din actul de leadership, din patru perspective diferite: “EU”, susținut de Ștefan Andrei, “ECHIPA”, susținut de Madi Rădulescu, “NOI”, susținut de Rodica Obancea şi “ORGANIZAȚIA”, susținut de Mihai Stănescu.

Ștefan Andrei, Executive Coach, MBA, Preşedinte EMCC, i-a ajutat pe participanţi să îşi identifice propria tipologie de lider. În primul workshop: EU, focusul a fost pe explorarea aptitudinilor, emoțiilor, concepțiilor proprii, a modului preferat de cunoaștere și legătura cu eficacitatea asupra sa, a organizației și a mediului social.

Cel de-al doilea workshop a fost concentrat pe ECHIPĂ, mai precis pe felul în care managerii reușesc să transmită echipei decizii și obiective în care cred cu adevărat, pe care și le doresc și pe care și le asumă. Madi Rădulescu, Executive Coach, PCC, MBA, Managing Partner MMM Consulting Intl, i-a provocat pe lideri să afle cine sunt ei, influențaţi de luminile și umbrele mediului în care conduc, dar și luminile și umbrele pe care le proiectează prin propriile filtre. Au aflat care este “adevărul” lor în lumina echipei, a proceselor pe care le folosesc, a culturii pe care o dezvoltă și a felului în care fac diferența în viziunea și strategia lor, la nivel macro.
Experienţa a continuat cu un moment de dans oferit de Swing Dance Society. După ce au fost spectatori, invitaţii au făcut câţiva paşi de charleston. Ioana Lupescu, preşedinte şi antenor al Swing Dance Society, a explicat asemănările dintre practicile de business şi regulile pe care le urmează actul de a dansa: încrederea în partener, sincronizarea şi armonizarea mişcărilor.

NOI, workshop-ul susținut de Rodica Obancea, Executive & Team Coach, PCC (ICF) a pus accentul pe felul în care se dezvoltă cultura creată de organizație. Perspectiva s-a mutat de la individ spre echipă și a arătat modul în care luminile și umbrele oricărei culturi organizaționale contribuie la maximizarea rezultatelor personale sau au potențial de dezvoltare.
La finalul workshop-ului, participanţii au înțeles care sunt forțele luminoase din organizație care pot contribui la maximizarea rezultatelor, dar și care sunt locurile întunecate care au potențial de dezvoltare pentru ei, ca lideri.

În cel de-al patrulea workshop: ORGANIZAŢIA, invitaţii au fost ghidaţi de Mihai Stănescu, Executive Coach, Fondator RoCoach şi au aflat împreună ce alege organizația să țină în umbră și ce scoate la lumină, dar și în ce lumină se reflectă aceasta. Exerciţiile construite de Mihai Stănescu au fost o provocare în cadrul cărora participanţii au reuşit, prin role-play, să găsească soluţii pentru momentele de blocaj, de criză organizaţională. Astfel, workshop-ul a oferit participanților insight-uri despre lumini şi umbre în cadranul organizațional.

Ultima parte a întâlnirii a fost orchestrată de artistul Adrian Naidin, care a vorbit despre cât de important este să improvizezi în situaţii limită pentru a găsi soluţii, să exersezi, să te adaptezi. În muzică, la fel ca în business. Pentru exemplificare, a cântat folosind un pix în loc de arcuş, concluzia fiind că perfecţiunea stă şi în detalii de adaptare.

În concluzie, participanţii au avut parte de o experiență completă de învățare, de interacțiune, de reflecţie, de joc și schimb de idei, care i-a ajutat să privească mediul de business cu alţi ochi şi care le-a oferit teme de gândire.

Romanian Executive Summit, un concept unic de coaching pentru liderii care își doresc o reinventare, este organizat de Comunitatea Liderilor Inspirați, un spațiu de dialog și reflecție inovator pentru profesioniști cu funcții C-level din România: CEO, COO, CFO, Managing Partner, General Manager, Director Marketing, Directori HR, Business Partner etc.