Confidenţialitate

România se pregătește de Black Friday 2020

Black Friday 2020 este programat vineri, 13 noiembrie, de multe magazine online sau fizice. Sărbătoarea cumpărăturilor, cum mai este numită Vinerea Neagră – adică Black Friday – este una care pare că i-a cucerit pe români.

Un studiu publicat în 2015 arăta că România se afla pe locul doi în lume ca interes exprimat pentru Black Friday, după Statele Unite.

Black Friday a debutat în România în 2011, pe când cumpărăturile online nu erau foarte la modă la noi în țară iar românii încă se îmbulzeau în magazine pentru a prinde reducerile.

Conceptul a avut totuși succes în primul an, astfel că în 2012 unul din patru români din mediul urban susținea că este interesat de ofertele Black Friday.  După cum susține agenția de marketing online Today’s, trecerea de la cumpărăturile din magazin la cele online s-a făcut în 2013. În 2014, cinci milioane de români au făcut cumpărături de Black Friday în valoare de peste 67 de milioane de euro.

Între timp, cifrele au crescut an de an, iar la Black Friday 2020 se uită și analiștii cu mult interes, dat fiind contextul epidemiologic și economic.

COVID-19 a schimbat ofertele inedite de Black Friday, astfel că unele magazine online oferă vouchere și reduceri de 50% pentru cei care vor sa-și facă la cerere un test PCR pentru SARS-CoV-2.

Totodată, există și magazine ce oferă reduceri pentru abonamente la clinici medicale private.

Anul acesta vor fi la mare căutare produsele pentru casă, având în vedere că tot mai mulți oameni lucrează de acasă, spune analistul Adrian Negrescu la Europa FM:

Black Friday 2020, conform tradiției americane

Ziua de 27 noiembrie 2020 este Black Friday în Statele Unite ale Americii, țara care este, de altfel, la originea acestui fenomen global de shopping. În State este, întotdeauna, vinerea de după Thanksgiving, adică Ziua Recunoștinței, care are loc întotdeauna în a 4-a joi a lunii noiembrie, și este semnalul de începere a sezonului de cumpărături pentru sărbătorile de iarnă.

În această zi, comercianții americani taie masiv prețurile, lansează promoții nemaivăzute și deschid magazinele încă din zori, în timp ce zeci de milioane de cumpărători se înghesuie să prindă cele mai bune oferte. Nu este neobișnuit ca în fața unora dintre magazine să se facă încă de peste noapte cozi lungi, iar uneori se produc scene de asalt și panică la deschiderea ușilor. Totuși, în ultimii ani, creșterea shoppingului online a mai domolit aceste atacuri ale cumpărătorilor la rafturi.

Nu este foarte clar de unde vine termenul Black Friday, Vinerea Neagră, dar cea mai comună interpretare este că, în urma vânzărilor masive din această zi, comercianții trec cifrele de afaceri din roșu, adică de pe deficit, pe negru, adică pe profit.