Rezutatul referendumului din România, prin ochii jurnaliștilor străini

Presa internaţională comentează pe larg rezultatul controversatului referendum din România şi remarcă climatul toxic în care acesta s-a desfăşurat.

Biroul Electoral Central a comunicat că prezenta la referendumul de modificare a definiţiei familiei în Constituţiei a fost de 20,41%. Numărul votanţilor care au mers la urne a fost de 3.731.704. Consultarea populară este, în aceste condiţii, invalidă.

“Românii au lipsit de la urne”,  scrie agenţia France Presse. Jurnaliştii francezi amintesc că această consultare populară nu ar fi schimbat, în fapt, nimic, întrucât legislaţia actuală din România nu permite nici căsătoria şi nici uniunea civilă între persoanele de acelaşi sex.

Agenţia americană Associated Press remarcă, la rândul său, absenteismul. Prezenţa slabă anulează referendumul care forţa în Constituţie o definiţie a familiei drept doar uniunea dintre un bărbat şi o femeie. O asemenea schimbare ar fi făcut aproape imposibilă o eventuală legalizare a mariajelor gay în viitor.

New York Times notează că demersul tradiționaliștilor s-a lovit de un refuz la urne.

Agenţia britanică Reuters punctează că rezultatul este un eşec cu atât mai dificil pentru iniţiatori cu cât consultarea populară s-a desfăşurat pe durata a două zile.

Tot din Regat, BBC opinează că scorul consultării este “o surpriză, deoarece un sondaj publicat vineri arăta că susţinerea referendumului era în proporţie de 90%”.

“România a întors masiv spatele referendumului. Eşecul zilei este o lovitură pentru guvernul social-democrat, afectat de scandalurile de corupţie şi de cerinţele instituţiilor europene”, consemnează ziarul spaniol El Pais.





Ascultă online Europa FM / Descarcă gratuit aplicaţia Europa FM pentru Android sau aplicaţia Europa FM pentru iOS