Confidenţialitate


Doar 4% din rețeaua națională de cale ferată permite ca trenurile să circule cu viteza standard la nivelul UE. Pe ce tronsoane se pot atinge viteze de până la 160 de km/h | AUDIO


Doar 4% din rețeaua națională de cale ferată permite ca trenurile să circule cu viteza standard la nivelul UE. Pe ce tronsoane se pot atinge viteze de până la 160 de km/h | AUDIO

4 la sută din rețeaua națională de cale ferată permite circulația trenurilor cu viteza standard la nivelul Uniunii Europene: 160 la km/h. Cel mai mare tronson pe care trenurile pot atinge această viteză – București – Medgidia – măsoară 160 de km.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Ministerul Transporturilor a pus în transparență decizională procesul de elaborare a contractului de activitate și performanță al Companiei Naționale de Căi Ferate pentru perioada 2021-2025.

Acesta arată că doar pe 340 km de cale ferată din țară se poate circula cu 160 de km/h – viteza standard europeană. Cel mai lung tronson este cel dintre București Băneasa și Medgidia, urmat de Sighișoara – Coșlariu, Alba Iulia – Simeria și Ghioroc – Curtici Frontieră.

Potrivit Club Feroviar, CFR SA exploatează peste 10.315 km de cale ferată și sunt porțiuni unde compania are obligația de a sigura o viteză de doar 15 km/h.

În urmă cu două luni, ministrul Transporturilor – Sorin Grindeanu – dădea asigurări că anul acesta se va putea circula cu 160 la km/h și pe calea ferată dintre Sighișoara și Curtici. Pe trei din cele 4 tronsoane lucrările la infrastructură sunt gata în proporție de peste 90%.

La mijlocul lunii august, Guvernul a aprobat reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești, pe care viteza ar trebui să ajungă tot la 160 de km/h în prima fază, iar pe viitor chiar la 200 la oră.

Reprezentanții CFR anunțau la începutul acestui an că viteza maximă de circulație va ajunge la 120 km/h pe tronsonul dintre București și Craiova. 44 de contracte au fost atribuite pentru reabilitarea acestei căi ferate. Termenul de finalizare este decembrie 2026.

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Citește și: Ministrul Agriculturii: Plafonarea adaosului comercial pentru mai multe alimente ar trebui să continue și în 2025 | AUDIO


Ultimele stiri
Hunedoara: Descoperire nouă la Castelul Corvinilor. Au fost găsite două documente vechi de peste 150 de ani, depuse…

„Sirenele libertății” vor răsuna sâmbătă la Timişoara, un gest simbolic care marchează ziua declarării primului oraş liber de…

Ciprian Ciucu, după ce a depus jurământul pentru funcția de primar general al Capitalei: „Va urma o perioadă…

Vladimir Putin a acuzat Ucraina de începerea războiului în 2022 și a prezentat o hartă a Rusiei care…

Mai multe cadre MAI au donat sânge în cadrul unui eveniment-spectacol, la care au luat parte și copii:…

Secția de ATI pentru nou-născuți a spitalului „Marie Curie” din București se extinde. Mai e nevoie de jumătate…

România în Direct. Care este gustul Crăciunului tău?

Impozitele auto cresc de la 1 ianuarie, în funcție de norma de poluare și capacitatea cilindrică. Lia Olguța…

Carburanții se scumpesc din 1 ianuarie. Cât vor plăti șoferii la pompă pentru benzină și motorină | AUDIO

STUDIU: Românii consumă tot mai puține băuturi nealcoolice din cauza creșterii prețurilor și a taxei pe zahăr. Cea…