Confidenţialitate


Doar 4% din rețeaua națională de cale ferată permite ca trenurile să circule cu viteza standard la nivelul UE. Pe ce tronsoane se pot atinge viteze de până la 160 de km/h | AUDIO


Doar 4% din rețeaua națională de cale ferată permite ca trenurile să circule cu viteza standard la nivelul UE. Pe ce tronsoane se pot atinge viteze de până la 160 de km/h | AUDIO

4 la sută din rețeaua națională de cale ferată permite circulația trenurilor cu viteza standard la nivelul Uniunii Europene: 160 la km/h. Cel mai mare tronson pe care trenurile pot atinge această viteză – București – Medgidia – măsoară 160 de km.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Ministerul Transporturilor a pus în transparență decizională procesul de elaborare a contractului de activitate și performanță al Companiei Naționale de Căi Ferate pentru perioada 2021-2025.

Acesta arată că doar pe 340 km de cale ferată din țară se poate circula cu 160 de km/h – viteza standard europeană. Cel mai lung tronson este cel dintre București Băneasa și Medgidia, urmat de Sighișoara – Coșlariu, Alba Iulia – Simeria și Ghioroc – Curtici Frontieră.

Potrivit Club Feroviar, CFR SA exploatează peste 10.315 km de cale ferată și sunt porțiuni unde compania are obligația de a sigura o viteză de doar 15 km/h.

În urmă cu două luni, ministrul Transporturilor – Sorin Grindeanu – dădea asigurări că anul acesta se va putea circula cu 160 la km/h și pe calea ferată dintre Sighișoara și Curtici. Pe trei din cele 4 tronsoane lucrările la infrastructură sunt gata în proporție de peste 90%.

La mijlocul lunii august, Guvernul a aprobat reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești, pe care viteza ar trebui să ajungă tot la 160 de km/h în prima fază, iar pe viitor chiar la 200 la oră.

Reprezentanții CFR anunțau la începutul acestui an că viteza maximă de circulație va ajunge la 120 km/h pe tronsonul dintre București și Craiova. 44 de contracte au fost atribuite pentru reabilitarea acestei căi ferate. Termenul de finalizare este decembrie 2026.

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Citește și: Ministrul Agriculturii: Plafonarea adaosului comercial pentru mai multe alimente ar trebui să continue și în 2025 | AUDIO


Ultimele stiri
Sindicatele reclamă că majorarea salariului minim anunțată pentru 2026 „este o aroganță a Guvernului”. Liviu Apostoiu: 10% inflație,…

Cristian Pîrvulescu, despre decizia Coaliției de a crește salariul minim în 2026: „Se vede că șantajul simplu cu…

Salariul minim brut ar urma să crească la 4.325 de lei brut de la 1 iulie 2026 |…

Proiectul „My voice, my choice”, care le va permite femeilor din UE să facă avort gratuit într-un alt…

Piața Victoriei. Cine mai controlează, de fapt, puterea și cât de solidă mai este democrația românească? Invitat este…

Cantităţile de deşeuri cresc cu până la 30% în perioada sărbătorilor de iarnă, arată o analiză | AUDIO

Importurile de gaze rusești vor fi eliminate din UE, până la finalul lui 2027. Noua lege urmează să…

Fake news privind demolarea unor baraje din țară la comanda UE, dezmințit de Apele Române. La ce se…

Fostul ministru PSD al Transporturilor, Răzvan Cuc și omul de afaceri Cătălin Bușe, arestați preventiv pentru 30 de…

Ministrul Economiei contestă amenda pe care i-a dat-o AMEPIP „pe persoană fizică”, după ce a cerut numirea unui…