Confidenţialitate


Doar 4% din rețeaua națională de cale ferată permite ca trenurile să circule cu viteza standard la nivelul UE. Pe ce tronsoane se pot atinge viteze de până la 160 de km/h | AUDIO


Doar 4% din rețeaua națională de cale ferată permite ca trenurile să circule cu viteza standard la nivelul UE. Pe ce tronsoane se pot atinge viteze de până la 160 de km/h | AUDIO

4 la sută din rețeaua națională de cale ferată permite circulația trenurilor cu viteza standard la nivelul Uniunii Europene: 160 la km/h. Cel mai mare tronson pe care trenurile pot atinge această viteză – București – Medgidia – măsoară 160 de km.

Audio Player
EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Ministerul Transporturilor a pus în transparență decizională procesul de elaborare a contractului de activitate și performanță al Companiei Naționale de Căi Ferate pentru perioada 2021-2025.

Acesta arată că doar pe 340 km de cale ferată din țară se poate circula cu 160 de km/h – viteza standard europeană. Cel mai lung tronson este cel dintre București Băneasa și Medgidia, urmat de Sighișoara – Coșlariu, Alba Iulia – Simeria și Ghioroc – Curtici Frontieră.

Potrivit Club Feroviar, CFR SA exploatează peste 10.315 km de cale ferată și sunt porțiuni unde compania are obligația de a sigura o viteză de doar 15 km/h.

În urmă cu două luni, ministrul Transporturilor – Sorin Grindeanu – dădea asigurări că anul acesta se va putea circula cu 160 la km/h și pe calea ferată dintre Sighișoara și Curtici. Pe trei din cele 4 tronsoane lucrările la infrastructură sunt gata în proporție de peste 90%.

La mijlocul lunii august, Guvernul a aprobat reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești, pe care viteza ar trebui să ajungă tot la 160 de km/h în prima fază, iar pe viitor chiar la 200 la oră.

Reprezentanții CFR anunțau la începutul acestui an că viteza maximă de circulație va ajunge la 120 km/h pe tronsonul dintre București și Craiova. 44 de contracte au fost atribuite pentru reabilitarea acestei căi ferate. Termenul de finalizare este decembrie 2026.

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Citește și: Ministrul Agriculturii: Plafonarea adaosului comercial pentru mai multe alimente ar trebui să continue și în 2025 | AUDIO


Ultimele stiri
Facturile românilor la energie ar putea scădea cu 60%, susține Asociația Prosumatorilor, dacă legea le-ar permite să-și gestioneze…

Bistrița-Năsăud: Casele memoriale ale scriitorilor George Coșbuc și Liviu Rebreanu, deschise sâmbătă în cadrul proiectului „Noaptea muzeelor la…

Bogdan Mîndrescu va prelua conducerea Companiei Naționale Aeroporturi București pentru următorii patru ani | AUDIO

Părinții se alătură sindicatelor din Educație la protestul din prima zi de școală. Președintele Federației Naționale a Părinților:…

Ilfov: Ordin de protecție provizoriu, emis împotriva fostului primar Marian Vanghelie. Fosta sa iubită denunță amenințări cu moartea

Zece mii de pisici, cu sau fără stăpân, vor fi sterilizate gratuit în București. Proiectul a fost adoptat…

Cristian Păun, despre măsura din Pachetul 2 privind taxarea multinaționalelor: Nu poți să vii și să le supraimpozitezi…

România în Direct. Să mai rămână Bolojan? | VIDEO

Ilie Bolojan, după întâlnirea cu președintele Partidului Popular European: Discuția s-a axat pe două aspecte | AUDIO

Adrian Câciu, despre amenințarea premierului cu demisia: „În ședințele de coaliție mai sunt și nervi” | AUDIO



Abonează-te la notificări
Rămâi la curent cu ultimele știri și când nu ai site-ul deschis!
Acceptă notificările din fereastra ce apare, sau din bara de adresă a browserului tău.