Reforma învăţământului

Ministrul Educaţiei a prezentat ieri un plan cadru pentru reforma învăţământului, adresat claselor de gimnaziu. Acesta prevede noi materii, zice ministerul, mai adaptate vieţii de zi cu zi.

E vorba de introducerea ca obligatorii a unor discipline precum informatică şi Tehnologia Informației și Comunicații, dezvoltare personală, noțiuni de drepturi ale copilului, educaţie socială și educaţie financiară şi anteprenorială. Asta din urmă la clasa a opta.

În același timp, actualele materii nu dispar, nu se comprimă, doar se redenumesc unele dintre ele, sunt mutate, de exemplu, latina de la a opta la clasa a șaptea.

Una peste alta, rezultatul prim este că numărul orelor petrecute la școală de elevii claselor V-VIII creşte de la un maximum de 30 acum, la 34 de ore pe săptămână. Ceea ce înseamnă șapte ore pe zi.

Acum, dincolo de faptul că e imposibil de imaginat cum va putea face rost sistemul de atâția profesori de informatică și Tehnologia informației, când IT-iștii sunt bine plătițți în România, iar profesorii vai de capul lor.

Când, nici azi, la licee renumite de informatică din România nu au destui profesori și aduc suplinitori, pensionari care învață prea des de la copii cum se lucrează cu un excel sau ce se face în power point, dincolo de faptul că numărul orelor de educație fizică NU crește.

Câte ore poate sta într-o zi un copil pe scaun? Dumneavoastră, adulți, puteți sta șapte ore pe zi pe scaun? 

Ciudat lucru, ministrul Educțaiei, domnul Adrian Curaj spune că noi, părinții, ne dorim să stea copiii mai mult la școală, iar doamna Monica Anisie, adjuncta sa, a declarat că scopul profilului absolventului de gimnaziu este să nu mai avem un elev plictisit, el trebuie să vină la scoală de plăcere, să se simtă integrat şi bine pentru a ajunge la performanţă.

Doamna Anisie nu a precizat câte ore poate sta într-o zi domnia sa pe un scaun.