Confidenţialitate


Proiectul pentru cărți de identitate electronice cu cip, adoptat de Camera Deputaților


Proiectul pentru cărți de identitate electronice cu cip, adoptat de Camera Deputaților

Actul normativ adoptat de Camera Deputașilor prevede eliberarea de cărți de identitate electronice cu cip, dar include și posibilitatea eliberării actului de identitate simplu, fără cip. Camera Deputaţilor este for decizional, iar actul normativ va merge la președintele Klaus Iohannis, pentru promulgare.

Cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate va avea următoarele termene de valabilitate:

a) 2 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;
b) 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
c) 10 ani după împlinirea vârstei de 18 ani;
d) nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.

Cartea electronică de identitate permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi în sisteme informatice ale altor instituţii publice sau private, precum şi utilizarea semnăturii electronice, în condiţiile legii.

De asemenea, cartea de identitate simplă conţine date în format tipărit şi în format inscripţionat prin tehnici speciale, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă.

După personalizarea şi transmiterea cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple la autoritatea competentă să le elibereze, toate datele stocate în bazele de date de producţie se şterg imediat prin procedură automată şi ireversibilă.

De asemenea, conform celor adoptate, cetăţenii români cu domiciliul în România aflaţi temporar în străinătate pot depune cerere pentru eliberarea actului de identitate: la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, în cazul în care, din motive obiective, nu se pot deplasa la serviciul public comunitar de de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, cu excepţia cererii pentru eliberarea unei cărţi de identitate provizorii, precum şi la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, prin împuternicit, pe bază de procură specială autentificată la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din ţara respectivă.

Proiectul a fost elaborat în 2017 de Guvernul condus de Mihai Tudose.


Ultimele stiri
Costin Ciobanu, politolog, despre formarea noului Guvern: PSD are cel mai mare potențial de șantaj în acest aranjament…

Probleme financiare la Federația Română de Kaiac-Canoe. Conducerea le cere sportivilor care vor să participe la competiții să…

Piața Victoriei: Final de negocieri pentru guvernare. Invitat este politologul Costin Ciobanu

Consultările privind desemnarea viitorului premier vor avea loc joi, 19 iunie

Fostul senator POT Paul Pintea, condamnat la un an și 5 luni de închisoare cu suspendare

Social-democrații se întâlnesc la Vila Lac pentru a pune la punct strategia partidului înaintea ultimelor consultări de la…

România și războiul informațional. Remus Ștefureac: Trebuie să dezvoltăm o infrastructură masivă de apărare împotriva agresiunilor informaționale |…

Controale la exploatările miniere din toată țara. Anunțul ministrului Mediului după dezastrul de la Salina Praid | AUDIO

A cincea zi de conflict Israel-Iran. Israelienii susțin că au mai ucis un comandant iranian, în timp ce…

Păgubiții „Nordis”, plângere penală la DNA împotriva lui Ciolacu, Grindeanu și a Laurei Vicol: „Vremea protecției politice în…



Abonează-te la notificări
Rămâi la curent cu ultimele știri și când nu ai site-ul deschis!
Acceptă notificările din fereastra ce apare, sau din bara de adresă a browserului tău.