Confidenţialitate


Pro Infrastructură, reacție după accidentul feroviar produs între Caracal și Craiova: „Avem infrastructura asta praf”/ „CFR Infrastructură a avut o strategie falimentară” | AUDIO


Pro Infrastructură, reacție după accidentul feroviar produs între Caracal și Craiova: „Avem infrastructura asta praf”/ „CFR Infrastructură a avut o strategie falimentară” | AUDIO

Căile ferate din România sunt într-o stare precară, atrage atenția asociația Pro Infrastructură după accidentul feroviar de ieri-noapte între stațiile Caracal și Craiova. Nouă vagoane ale unui marfar privat au deraiat și alte două s-au răsturnat.

Un accident cu victime omenești este tot mai aproape, spune directorul Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea:

„În multe puncte pe rețea, trenurile se târăsc, la propriu”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Pentru că avem infrastructura asta praf, dublată de materialul rulant praf, avem foarte multe restricții pe rețea. În multe puncte pe rețea, trenurile se târăsc, la propriu. 10, 15, 20 de kilometri pe oră. Iată, pe accidentul ăsta de acum o noapte, se vede și din fotografii, traversele sunt coapte, cum le spunem noi. Sunt acele traverse de lemn, antice și de demult și, în condițiile astea, cu o infrastructură praf, cu indisciplina mecanicilor, cu material rulant învechit… eu, vă zic sincer că mă mir că nu am avut până acum un accident feroviar grav”, a precizat directorul Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea.

Reabilitări s-au făcut pe calea ferată, dar sunt insuficiente, mai atrage atenția Pro Infrastructură.

„CFR Infrastructură a avut o strategie falimentară”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„S-au reabilitat, se mai reabilitează, dar greu și foarte greu. Din păcate, CFR Infrastructură a avut o strategie falimentară, că nu pot să-i spun altfel. S-au băgat și se bagă în continuare miliarde de euro. Doar în câteva sau, mai bine zis, în principalul coridor, că pe ăsta l-am reconstruit, de la București la Constanța și în partea astălaltă, spre Brașov și de la Brașov spre Sighișoara, Sighișoara – în partea astălaltă, spre centrul țării și mergem și mai departe până la Curtici – Arad-Curtici. Acesta este coridorul principal, în care CFR Infrastructură a băgat miliarde, iar restul rețelei, Dumnezeu cu mila”, a spus directorul Pro Infrastructura.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Citește și: 14 trenuri de călători, anulate și mai multe deviate după ce un marfar de cereale a deraiat noaptea trecută. Circulația feroviară între Craiova și Caracal, în continuare blocată | AUDIO


Ultimele stiri
Centrala electrică de la Brazi a fost repornită, însă funcționează la capacitate redusă. Ivan: „Suntem pregătiți pentru a…

România în Direct. Alegerile din București. Cine poate repara orașul?

Secţiile Unite ale Curții Supreme sesizează CCR cu privire la proiectul de lege privind pensiile magistraților

STUDIU: 65% dintre români se așteaptă la cheltuieli mai mari de Crăciun față de anul trecut | AUDIO

Furnizarea apei va fi reluată în județul Prahova în următoarele zile, anunță prefectul județului. DSP a prelevat probe…

Israel a primit aprobarea pentru a participa la ediția din 2026 a concursului Eurovision. Patru televiziuni publice anunță…

Ungaria: Viktor Orban anunță creșterea cu 11% a salariului minim în 2026 | AUDIO

Statele Unite permit tranzacţiile cu benzinăriile Lukoil din afara Rusiei până la sfârşitul lunii aprilie

Neamț: Autocamion cuprins de flăcări în mers, în comuna Pipirig | VIDEO

Diana Buzoianu exclude varianta demisiei după criza apei de la Paltinu: „În acest caz nu există nicio urmă…