Confidenţialitate

Primăria Constanța și hotelierii din Mamaia își dau mâna pentru dezvoltarea stațiunii. Cum funcționează o astfel de organizație la Belgrad | AUDIO

După ani în care Primăria Constanța și hotelierii din Mamaia au dat vina unii pe alții pentru promovarea deficitară a stațiunii, Consiliul Local Municipal a aprobat înființarea Asociației Organizația de Management al Destinației Mamaia – Constanța. Sectorul public își dă mâna cu sectorul privat pentru promovarea și dezvoltarea stațiunii Mamaia.

O asemenea organizație există de mulți ani în capitala Serbiei, Belgrad.

Spre deosebire de Constanța, care și-a propus ca promovarea și dezvoltarea destinației turistice Mamaia să se realizeze prin parteneriat public – privat, în capitala Serbiei funcționează de ani de zile Organizația de Turism a Belgradului.

„Scopul nostru principal este să promovăm, dezvoltăm și să protejăm valorile și potențialul turistic al capitalei Serbiei, Belgrad. Suntem într-un proces continuu de dezvoltarea a ofertelor turistice și le promovăm pe piețe diferite. În țară și în străinătate”, a declarat, pentru Europa FM, Jelena Stankovic, purtătorul de cuvânt al Organizație de Turism Belgrad.

Peste două milioane de turiști au vizitat Belgradul în primele opt luni ale acestui an.

George Măndilă este reprezentantul primăriei Constanța în Organizația de Management a Destinației. Scopul acestui OMD este:

„Promovarea și dezvoltarea turismului în stațiune. Primele măsuri vor fi către stoparea declinului de imagine al stațiunii. Trebuie să recunoaștem că în 2022 am avut un declin de imagine. Nu mai putem tolera ca în 2023 să avem o cădere a stațiunii”.

Promovarea și dezvoltarea unei destinații turistice se face însă cu proiecte în baza cărora finanțatorii aprobă sau nu, fondurile necesare.

De unde vin banii?

George Măndilă: „Banii vin din taxele speciale colectate de la operatorii economici din stațiunea Mamaia. Serviciul public de impozite și taxe are obligația să vireze sumele colectate, în proporție de 100%. Căci din acest motiv primăria are 50% vot în OMD, fiindcă virează 100%.”

Jelena Stankovic:

„De la municipalitatea Belgradului ne vin banii. Toate taxele turistice se duc către bugetului orașului și apoi consiliului local stabilește ce fonduri alocă pentru Organizația de Turism. Deci noi nu luăm toți banii din taxa de turism”.

La Constanța, membrii fondatori ai Asociației Organizației de Management al Destinației Mamaia sunt Municipiul Constanța și trei asociații patronale din stațiune. La Belgrad, Organizația de Turism este condusă exclusiv de Primăria Capitalei Serbiei. Dar relația cu sectorul privat este mai mult decât apropiată, spune Jelena:

 „Contribuția sectorului privat este mare și foarte importantă, valoroasă pentru noi. Lucrăm  împreună, ne ajutăm. Ei sprijină toate eforturile noastre și, pe de altă parte, noi le sprijinim afacerile. Deci este un parteneriat care ne aduce cele mai bune rezultate și conlucrăm în acest fel de ani de zile. Lucrăm cu hoteluri, restaurante, cu companii private de turism, cu agenții și touroperatori de turism de incoming”

 Iar pentru promovare, „lucrăm în principal cu jurnaliști din străinătate, influenceri de renume, vlogeri, social media și internet, apelăm la agențiile de turism de afară, la touroperatori pe care îi aducem în Belgrad și în țara noastră pentru a le prezenta ofertele turistice ale capitalei Belgrad și ale Serbiei”.

Din acest punct de vedere, OMD Mamaia – Constanța își propune să procedeze la fel. Și nu este exclus să inființeze chiar și o agenție de turism proprie, care să aducă turiști din străinătate cu oferte atractive.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Citește și: Primăria Constanța, amendată cu 100.000 lei de Garda de Mediu pentru depozitarea deșeurilor menajere printre cele din construcții | AUDIO