Prima pagină | 8 august 2018

Potrivit Adevărul, deşi a anunţat o rectificare bugetară pozitivă, Guvernul a apelat la tertipul clasic de mutare a banilor dintr-un buzunar în altul. Pe de o parte, a tăiat fonduri alocate unor instituţii, pe care le-a redistribuit, pe de altă parte, altora, pentru plata salariilor sau a altor pomeni electorale, în timp ce România continuă să aibă un deficit bugetar consistent. Tăierea fondurilor a afectat instituţii care au intrat în conflict cu liderii guvernării, precum serviciile secrete şi Administraţia Prezidenţială, cea din urmă avertizând că, prin tăierea fondurilor sale, Executivul blochează angajamentele internaţionale ale ţării. Un exemplu de alocare a banilor este că 1,12 miliarde lei au mers către bugetele locale, practica obişnuită fiind ca Guvernul să împartă banii preferenţial judeţelor susţinătoare ale guvernării. Peste 916 milioane de lei din această sumă vor fi folosite pentru echilibrarea bugetelor locale, multe fiind în pericol să rămână fără fonduri după ce tot Guvernul le-a permis primăriilor să-şi acorde majorări de salarii. O altă sumă importantă se acordă pentru plata salariilor şi pensiilor speciale ale bugetarilor. De exemplu, Ministerul Afacerilor Interne primeşte 366,3 milioane lei, din care 100 milioane lei pentru plata pensiilor militare de stat, 100 milioane lei cheltuieli cu salariile şi abia 150 milioane lei pentru cheltuieli de investiţii.

Românii vor autostrăzi, dar nu toţi știu să conducă pe ele, titlul mare de pe prima pagină a României Libere. Promisiuni din partea autorităților avem cu duiumul, însă rețeaua de autostrăzi nu va depăși nici în acest an 800 km. Chiar și în condițiile în care nu avem prea multe șosele de mare viteză, și acestea sunt pline de accidente, mai ales vara. Șoferii români știu să conducă, acest lucru este evident din moment ce și-au luat permisele de conducere în urma unui examen susținut cu Poliția Rutieră. Specialiștii pun însă punctul pe „i“: nu știu să conducă în mod corect. Sunt multe greșeli care pleacă încă din școala de șoferi. „În școala de șoferi nu se învață lucruri așa cum se face într-o școală de condus defensiv. De exemplu, majoritatea instructorilor recomandă celor care frânează să calce și ambreiajul, pentru a și-l proteja. E greșit, însă, pentru că distanța de frânare crește cu 40%“, spune Robert Otoman, instructor de condus defensiv și pilot de raliuri. De asemenea, foarte puțini instructori își scot elevii pe traseu seara sau noaptea. Multe din accidentele care se produc pe autostradă pleacă de la elementele de bază ale condusului, care ar trebui învățate în școlile de șoferi. Unele țin de bun-simț.

Jurnalul Naţional observă o mai mare protecţiepentru asiguraţi. ASF a pregătit un proiect pentru modificarea legii privind Fondul de Garantare a Asiguraţilor (Legea 213/2015). În cazul în care vor fi adoptate, modificările propuse vor schimba radical filosofia de garantare a asigurărilor, sistemul trecând de la principiul statului de origine („home state principle”), la cel al statului gazdă („host state principle”). Schimbările se impun având în vedere că în doi ani de zile au intrat în faliment patru asigurători (Astra Asigurări, Carpatica Asig, Forte Asigurări şi Lig Asigurări), iar actuala legislaţie trebuie adaptată pentru a proteja mai bine asiguraţii român.

Scriu istorie, titlul ironic de pe prima pagină a Gazetei Sporturilor. Apărarea lui Bratu a încasat 7 goluri în primele 3 etape. Dinamo nu a mai avut o ofensivă atât de slabă din sezonul 1965/1966. În următoarele etape, “câinii” vor avea de înfruntat ultimele două campioane, Viitorul şi CFR.





Ascultă online Europa FM / Descarcă gratuit aplicaţia Europa FM pentru Android sau aplicaţia Europa FM pentru iOS