Confidenţialitate

PRAHOVA: Circulaţie feroviară reluată după prăbuşirea unei pasarele

După 6 ore de blocaj complet cauzat de prăbuşirea unei pasarele metalice peste liniile de cale ferată, traficul feroviar pe ruta București –Brașov a fost reluat pe un fir cu locomotive diesel.

Accidentul s-a produs la Ploiești în dreptul Gării de Vest, unul dintre cele mai importante noduri feroviare din sud-estul țării, transmite corespondentul Europa FM în Prahova, Diana Frîncu.

În cauză a fost deschis un dosar penal pentru infracțiuni contra siguranței circulației feroviare.

Structura metalică, lungă de aproximativ 15 metri și cu o greutate de peste 10 tone, susținea o conductă de termoficare care aparține societății Veolia.

Pasarela s-a prăbușit peste cinci linii de cale ferată, iar în cădere a afectat și firele de contact care asigurau alimentarea cu energie electrică a locomotivelor, motiv pentru care circulația trenurilor a fost blocată până în jurul orelor 14.00.

Călătorii aflați în vagoane au fost preluați de autocare și transportați în stația CFR Buda de unde au putut lua alte trenuri spre destinațiile dorite.

Poliţia Transport Feroviar a deschis un dosar penal asupra faptei, privind infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe căile ferate.

Mădălin Stroe, şeful Poliţiei TF Prahova a precizat că ancheta vizează identificarea vinovaţilor care ar fi trebuit să asigure mentenanţa structurii metalice care s-a prăbuşit peste liniile de cale ferată.

Bogdan Toader, președintele Consiliului Județean Prahova, a precizat că acele conducte de termoficare sunt în proprietatea administrației județene, dar ele au fost concesionate societății Veolia în anul 2004.

Odată cu acest contract, susține Toader, Veolia a preluat și obligația de a asigura mentenanța întregului sistem de termoficare, deci inclusiv a structurii metalice pe care sunt sprijinite conductele Circulația trenurilor a fost reluată parțial începând cu ora 14.00 cu ajutorul unor locomotive Diesel.

Pasarela metalică a fost tăiată în bucăți și apoi ridicată cu ajutorul unei macarale.

La fața locului, angajații CFR au rămas să refacă rețeaua pentru ca locomotivele electrice să poată circula din nou prin gara de vest a Ploieștiului.