Confidenţialitate

PMB: Ministerul Transporturilor nu şi-a dat avizul pentru o pasarelă peste lacul Herăstrău

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Lacuri, Parcuri şi Agrement, a avut prevăzuţi în buget încă din 2015 banii necesari studiului de fezabilitate pentru construirea unei pasarele pietonale peste lacul Herastrău, însă Ministerul Transporturilor nu şi-a dat avizul, anunţă reprezentanţii municipalităţii, în contextul accidentelor petrecute în zona căii ferate Bucureşti-Constanţa, pe unde trec pietonii şi bicicliştii pentru a ajunge de pe un mal pe celălalt al lacului Herăstrău.

Pentru că nu există un pod sau o pasarelă peste lacul Herăstrău, trecerea pietonilor şi bicicliştilor de pe un mal pe celălalt al lacului, respectiv între cele două zone ale parcului împărţite de lac, se face pe lângă calea ferată Bucureşti-Constanţa, spun reprezentanţii primăriei.

Ei arată că cetăţenii au făcut nenumărate reclamaţii şi au semnalat pericolul traversării căii ferate în zona respectivă şi accesul dificil pe podul de cale ferată.

Astfel că, din 2015, Primăria Capitalei a alocat fonduri pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru construirea unei pasarele pietonale peste lacul Herăstrău şi a solicitat Ministerului Transporturilor avizul de principiu, precizează reprezentanţii municipalităţii.

“Atât în 2015, cât şi în anul 2016, Ministerul Transporturilor a refuzat propunerea municipalităţii, argumentând că soluţia propusă nu se încadrează în regulile privind amplasarea şi autorizarea construcţiilor în zona de protecţie a căii ferate”, arată Primăria Capitalei.

Un adolescent de 16 ani a fost electrocutat, marţi, pe podul de cale ferată de lângă parcul Herăstrău, după ce a ajuns în apropierea cablurilor de 27.000 de volţi care alimentează trenurile.

Tânărul a suferit arsuri de gradele II şi III pe 90 la sută din suprafaţa corpului. El a fost intubat şi transportat la Spitalul Grigore Alexandrescu din Bucureşti.

Şi în 2015, doi tineri au fost electrocutaţi când au traversat acelaşi pod CFR, atingând firele de contact, iar în 2012 un alt tânăr şi-a pierdut viaţa în urma unui incident asemănător.

Foto: forumtrenuri.com