Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor le amintește românilor că pot depune plângeri în situația în care sunt nemulțumiți de transportul aerian. Autoritatea a postat un regulament pe site-ul anpc.ro, în contextul în care de sărbători, sute de mii de români călătoresc cu avionul.
Primul pas pe care trebuie să îl facă un călător nemulțumit este să se adreseze companiei aeriene. Dacă răspunsul este nesatisfăcător, urmează plângerea la ANPC. Sau după caz, dacă incidentul a avut loc într-o altă țară a Uniunii Europene, la echivalentul Autorități pentru Protecția Consumatorilor din țara respectivă. Se acceptă doar plângerile scrise și în cazul în care vă adresați unei instituții străine, aceastea trebuie formulate în engleză. Dar dacă nu cunoașteți limba engleză, ANPC o poate traduce și trimite mai departe.
Regulamentul se aplică, printre altele, în cazul refuzului îmbarcării, al anulării zborului sau al întârzierilor prelungite.
ANPC poate să intervină doar în cazul zborurilor care decolează sau aterizează pe un aeroport din Uniunea Europeană. De asemenea, zborurile trebuie efectuate de transportatori din Uniunea Europeană.