Paralela 45 susține că a acceptat amenda Consiliului Concurentei pentru a închide o investigație care trenează de patru ani

Continuă să apară reacțiile agențiilor de turism amendate azi de Consiliul Concurenței.

”Există multe practici ale Consiliului Concurenței care nu sunt cunoscute publicului larg. De unde să știi că dacă primești un email neconform cu regulile de concurență, trebuie să te dezici? Nimeni, niciodată, nu a făcut astfel de precizări, iar activitatea de prevenție a Consiliului Concurenței este aproape zero.

Referitor la acest aspect, Paralela 45 a înaintat către Consiliul Concurenței, chiar înainte de începerea acestei investigații, o adresă prin care solicită clarificări cu privire la practicile concurențiale. Adresa a rămas fără răspuns!

În plus, analizele făcute de Consiliul Concurenței în cadrul investigației activității agențiilor de turism nu au la bază verificarea impactului în piață”, transmite agenția Paralela 45 prin intermediul unui comunicat de presă.

Paralela 45 a fost amendată pentru o corespondență de 11 email-uri, fără niciun impact pe piață. Discuțiile despre împărțirea locurilor pe charter dintre turoperatori nu au avut un impact negativ în piață, nu au creat prejudicii nimănui. Nu e nimic ilegal ca touroperatorii să își împartă locurile pe avioane, aceeași practică este întâlnită și în străinătate.

Împărțirea locurilor pe un charter se face pentru a avea garanția că acesta va opera întregul sezon. Nu sunt tarife impuse, sunt costurile reale ale vacanțelor pe charter. Reducerile la cazare pentru pachetele pe charter vin de la hotelieri, ori fac parte din campanii pe care le au, din când în când, touroperatorii”, declară Alin Burcea, proprietarul Paralela 45.

”Informațiile prezentate Consiliul Concurenței de agenția care a primit imunitate la amendă sunt exagerări făcute cu scopul de a nu fi sancționat la fel ca restul touroperatorilor”, susțin reprezentanții agenției în comunicatul transmis Europa FM.

“Am militat și milităm în continuare împotriva marketingului mincinos în piață, prin care clienții sunt induși în eroare. Respectul față de client înseamnă respectul față de propriul business, angajați, familiile noastre. Nu vom vinde niciodată pachete de 1 euro sau cu taxe zero. Nu ne atragem turiștii prin reclamă

mincinoasă, ci prin serviciile de calitate pe care le oferim. 29 de ani de experiență în piață înseamnă atentie, seriozitate și standarde ridicate prin care construim fiecare vacanță, la un preț corect”, completează Alin Burcea, CEO Paralela 45.

„Agenția ta de încredere nu este doar un slogan, ci transpunerea în realitate a activității echipei Paralela 45, formată din 200 de angajați, mai mult de jumătate cu o vechime de 20 de ani în companie, în relația cu peste 1.800.000 turiști deserviți până în prezent.

Suntem un brand solid, premiat anual de reviste și în conferințe de specialitate. Șapte ani consecutiv am fost nominalizați ”The most trusted brand”, la categoria agenții de turism, în studiul de piață realizat asupra consumatorului român de revista Reader’s Digest. Doi ani am primit trofeul Superbrands la categoria agenții de turism. În 2018 Paralela 45 a obținut următoarele premii: Best Travel Agency Website la eTravel – premiul I, Best Travel Agency Website (GPEC) – premiul I, Cea mai bună agenție de turism (outgoing) HotelAwards – premiul I, Camera de Comerț și Industrie a Bucureștiului – premiul III pentru rezultatele financiare obținute; Camera de Comert și Industrie a României – premiul III – categoria activități ale touroperatorilor.

În 2020, Paralela 45 împlinește 30 de ani de activitate, iar acest lucru nu poate însemna altceva decât seriozitate, încredere și respect pentru turiști”, se încheie comunicatul trimis ca reacție după ce 13 agenţii de turism şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) au fost  amendate de Consiliul Concurenței.

Paralela 45 Turism S.R.L.  a primit o amendă de 1.723.737,00 lei (aprox. 369.917 euro). În comunicat se face referire la Christian’76 Tour S.R.L., care a aplicat la programul de clemenţă, oferind dovezi privind existenţa faptelor anticoncurenţiale, şi a primit imunitate la amendă.

În cadrul aceleiaşi investigaţii, Consiliul Concurenţei a sancţionat ANAT cu 53.304,02 lei (11.439,12 euro) deoarece, în perioada septembrie 2012 – aprilie 2016, a interzis membrilor săi care operau ca revânzători pentru produse turistice și/sau pachete de servicii turistice, să acorde clienţilor reduceri sub forma cedărilor unei părţi din comisioanele ce le reveneau de la companiile (tur-operatorii) care ofereau acele produse/pachete turistice.

ANAT şi-a recunoscut fapta anticoncurenţială şi a beneficiat de o reducere a amenzii de 20%.

Totodată, Consiliul Concurenţei a impus ANAT obligaţia de a organiza şi derula acţiuni de instruire pentru agenţiile membre şi angajaţii acestora, pentru a cunoaște reglementările din domeniul concurenței şi, astfel, să poată identifica posibile practici anticoncurențiale.

Aceasta este prima investigaţie declanşată de Consiliul Concurenţei în urma unor informaţii primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurenţă.





Ascultă online Europa FM / Descarcă gratuit aplicaţia Europa FM pentru Android sau aplicaţia Europa FM pentru iOS