(P) Echilibrul nutriţional şi calitatea alimentelor

Pentru aprecierea calităţii nutriţionale a alimentelor folosim un indicator relevant: “densitatea nutriţională”, adică raportul dintre nutrienţii esenţiali pe care îi conţine alimentul şi caloriile pe care le generează.

Putem vorbi de alimente hrănitoare (iaurtul este unul dintre ele) sau de aşa-zisele “calorii goale” (alimente ori băuturi ce conţin doar zaharuri, alcool sau grăsimi în exces).

Din punct de vedere al conţinutului nutriţional, cele mai valoroase alimente sunt legumele şi fructele, urmate de iaurt, iar medicii recomandă consumul zilnic de iaurt, cereale integrale, fructe şi legume, componente ale unei alimentaţii echilibrate indiferent de vârstă.

Hai să vedem care sunt virtuţile nutriţionale ale acestor categorii de alimente:

– Iaurturile sunt surse naturale pentru nutrienţi importanţi, cum sunt proteinele de foarte bună calitate, calciul şi, desigur, bacteriile lactice active, importante pentru o floră intestinală echilibrată. În funcţie de procentul de grăsime şi adaosul de zaharuri, iaurturile pot avea între 33 kcal / 100 g (iaurturile albe fără grăsime) şi cca 100 kilocalorii / 100 g (iaurturile cu fructe).

Activia_SNR_KISS

– Cerealele integrale furnizează glucide, fibre, proteine, unele vitamine şi minerale.
– Fructele şi legumele aduc glucide, fibre şi o multitudine de vitamine.
– Desigur, nu trebuie să uităm că alimentaţia echilibrată înseamnă şi diversitate, adică diversificarea surselor de proteine (din lactate, carne, peşte, ouă), a surselor de grăsimi (uleiuri vegetale, nuci şi alune) ori a surselor de glucide (produse cerealiere, cartofi, fructe).

…..Şi, combinând echilibrul cu diversitatea, alimentaţia echilibrată înseamnă şi plăcere!