(P) Bine digestiv

Vin Sărbătorile, cu mese îmbelşugate..sărmăluţe, cârnăciori, tobă, jumări, fripturi cât farfuria, maioneză, cozonaci, tort, vinişor şi nu numai! Dar cum rămâne cu plăcerea unei alimentaţii sănătoase?

Plăcere? Sigur că se poate! Hai să vedem cum.
Nu e adevărat că tot e placut e ori imoral, ori ilegal, ori îngraşă! In materie de alimentaţie, 2 lucruri sunt importante: cantitatea şi calitatea! Exact cele asupra cărora putem interveni noi!

E Crăciunul şi luaţi prânzul la părinţi. Mama v-a pregătit de toate, bune, rumene, condimentate exact cât trebuie.

Ca să te simţi bine acum şi peste o săptămână, în ţinuta pentru Revelion, depinde de tine:
+Să iei un mic dejun uşor: fructe sau suc proaspăt de fructe şi legume, iaurt Activia cu cereale integrale sau natur.
+Ştiai că o 100 g de cartofi prăjiţi au 330 Calorii, iar 100 g de cartofi copţi au doar 110 Calorii? Aşa că e mai bine să asortezi fripturica sau cârnăciorii cu cartofi copţi, sau doar cu o salată de varză cu puţin ulei şi lămâie, care iţi aduce cam 50 Calorii.
+Alege friptura sau cârnăciorii la grătar în locul variantei prajite: prăjirea în grăsime practic dublează numărul de calorii.
+Pune-ţi în farfurie doar câte puţin din tot ce-ţi place. Te vei bucura mai mult şi te vei simţi mai bine decât dacă te îndopi cu felul tău preferat.
+Stai! Mai e şi mâine o zi! Nu-ţi face toate poftele azi! Te-ai bucurat de bucate alese, renunţă la desert, ori alege un iaurt simplu sau un fruct. O prăjitură cu cremă are vreo 400 de Calorii, în timp ce un iaurt cu fructe sau un măr mare au doar vreo 100 de Calorii. In plus, iaurtul cu fructe are avantajul unui conţinut semnificativ de nutrienţi esenţiali (proteine, calciu, fermenţi lactici activi), fiind o variantă recomandabilă de înlocuire a dulciurilor concentrate şi băuturilor cu zahăr, consumate de obicei ca desert sau gustare.
+Un pahar de vin merge bine la masă. Dacă te gândeşti la al doilea, socoteşte încă vreo 200 de Calorii pentru 150 ml de vin. Iar 100 ml de coniac te „taxează” cu 240 de Calorii din raţia zilei.
+După un prânz de răsfăţ, o oră de plimbare în aer liber şi o cină uşoară (supă, iaurt, salată) te vor ajuta să închei o zi reuşită şi să dormi bine.

Cum spuneam, depinde de tine să te bucuri de sărbători, să te simţi mulţumit şi în control asupra „kilogramelor la purtător”.

Activia Cereale Integrale

De sărbători, Danone şi Europa FM te invită la concursul care te ajută să afli profilul petrecăreţului care ţi se potriveşte. Detalii cu un click aici!