Confidenţialitate

O primă reacție după amenzile date de Consiliul Concurenței: ”Happy Tour nici măcar nu a fost prezentă pe piața relevantă investigată”

După ce  13 agenţii de turism şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) au fost amendate de Consiliul Concurenței, una dintre agențiile implicate reacționează într-un comunicat de presă trimis Europa FM.

”Consiliul Concurenței a investigat o serie de companii de turism, inclusiv Happy Tour, pentru participarea la o pretinsă înțelegere anticoncurențială ce a avut loc în legătură cu operarea charterelor. Happy Tour nici măcar nu a fost prezentă pe piața relevantă investigată, iar înseși elementele de probă din dosarul de investigație arată un comportament corect al companiei, prin practicarea de prețuri reduse la produsele turistice, pe parcursul perioadei investigate. Prin urmare, anchetarea și, mai ales, sancționarea agenției pentru practici neconcurențiale pe acest segment este total nejustificată.

Ca entitate care își desfășoară activitatea în România de 25 de ani, care contribuie anual cu sute de mii de euro în taxe și impozite la bugetul de stat și care a creat și creează permanent locuri de muncă suntem îngrijorați că, în absența unor probe care să incrimineze în mod direct Happy Tour, autoritățile române, prin Consiliul Concurenței, ne-au sancționat în urma investigației. În acest moment, se analizează toate posibilitățiile legale pentru contestarea amenzii.

Happy Tour este printre puținele agenții de turism investigate care, în urma primirii raportului Consiliului Concurenței care includea propunerea de sancționare, nu a recunoscut fapta atribuită, în vederea diminuării amenzii. De altfel, în 25 de ani de activitate Happy Tour nu a fost niciodată în atenția Consiliului Concurenței, nu a fost anchetată sau sancționată pentru încălcarea vreunei legi.

Compania are un program de conformare cu regulile de concurență, recunoscut chiar de Consiliul Concurenței prin diminuarea nivelului amenzii propuse, și dorim să îi reasigurăm pe toți partenerii și clienții noștri că ne desfășurăm activitatea în deplină concordanță cu regulile aplicabile.

În plus, pe întreaga durată a investigației, Happy Tour a fost total transparentă, a pus la dispoziția Consiliului Concurenței toate documentele necesare anchetei, a cooperat prompt de fiecare dată și a oferit toate informațiile necesare pentru o evaluare cât mai corectă.

Din păcate, prin hotărârea finală luată în ceea ce privește Happy Tour, ni s-a demonstrat faptul că aceste informații și documente furnizate cu bună-credință și care demonstrau nevinovăția Happy Tour nu au fost luate în considerare.

Pentru considerentele de mai sus, Happy Tour va analiza toate căile legale pe care le are la îndemână în continuare pentru a demonstra nevinovăția companiei”, transmite agenția de turism.

Consiliul Concurenței a amendat firma cu 519.597,56 lei (aprox. 111.506 euro) după ce a constata că se află între cele  13 agenţii de turism care și-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, cu scopul de a nu permite scăderea preţurilor produselor/pachetelor turistice comercializate.

”Agenţiile de turism nu au redus, sub un anumit nivel, preţul de vânzare către clienți pentru produsele turistice şi/sau pachetele de servicii turistice comercializate (ex.: bilete de avion în zborurile tip charter – atât ca produs turistic individual, cât și ca o componentă dintr-un pachet de servicii turistice)”, se arată într-un comunicat transmis Europa FM de Consiliul Concurenței.